بین المللی

ایران در لیست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف» باقی ماند

خبرمهم: گروه ویژه اقدام مالی با اعلام اینکه ایران و کره شمالی در سیاست‌های خود تغییری ایجاد نکرده‌اند، آن‌ها را در فهرست تحریمی خود حفظ کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از شبکه کی بی اس، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ‌ای تی اف، اعلام کرد ایران و کره شمالی را کماکان در فهرست سیاه خود نگه می‌دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز، مارکوس پلیر، رئیس گروه اف‌ای تی اف مدعی شد ایران و کره شمالی به دلیل عدم تغییر در سیاست‌های خود در لیست سیاه این گروه باقی می‌مانند. وی از تمامی کشور‌های عضو این گروه و مقامات ناظر خواست تا اقدامات موثر را در پاسخ به این دو کشور در پیش بگیرند.

پلیر افزود در جلسات روز چهارشنبه تا جمعه، قوانین برای مقابله بهتر با تهدیدات ناشی از سلاح‌های کشتار جمعی و در پیش گرفتن اقدامات موثر بازبینی شده اند. وی گفت کشور‌هایی مانند کره شمالی و شبکه‌های مرتبط با آن در فرار از تحریم هوشمندتر شده اند، بنابراین مقامات نیز باید هوشمندتر شوند.

دیوید لوئیس، دبیر اجرایی FATF، سال گذشته همزمان با اجلاس ۶ روزه این سازمان در پاریس در مصاحبه با بی‌بی‌سی اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های این گروه از لیست سیاه آن خارج شود.

گروه موسوم به اف‌ای‌تی‌اف متشکل از ۳۷ کشور، از نهاد‌های بین المللی است که کشور‌های در معرض خطر پولشویی و تامین مالی تروریسم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ده کشور از جمله پاکستان، یمن، سوریه و پاناما در فهرست خاکستری این گروه قرار دارند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا