بین المللی

وقتی دکمه قطع میکروفون، ترامپ را مؤدب کرد/ بایدن یا ترامپ، کدام‌یک به‌واقع برنده مناظره شدند؟

خبرمهم: تحلیلگران و اصحاب رسانه به مناظره شب گذشته دونالد ترامپ جمهوریخواه و جوبایدن دموکرات کمتر از دوهفته مانده به انتخابات واکنش نشان دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، با پایان آخرین مناظره رو‌در‌رو بین ترامپ و بایدن هر یک از تحلیلگران و روزنامه‌نگاران نظرات متفاوتی را راجع به فرد پیروز این مبارزه ۹۰ دقیقه‌ای اظهار داشتند.

به گفته جو بنت رئیس دفتر ایندیپندنت در واشنگتن جوبایدن در مناظره دیشب موزون و هماهنگ بود اما ترامپ نتوانست که خود را در این مناظره به‌خوبی نشان دهد. بایدن با قدرت از عدم کارآیی دولت ترامپ در مبارزه با کرونا که به مرگ بیش از ۲۲۲ هزار آمریکایی انجامیده سخن گفت. اما در پاسخ آقای رئیس‌جمهور باز هم رو به فرافکنی و توطئه خواندن ادعاهای اثبات نشده در خصوص بی‌کفایتی دولت وی در مبارزه با کرونا آورد.

مناظره دیشب تاثیر چندانی بر افکار‌عمومی نداشت

بنت ادامه داد: شاید مهم‌ترین لحظه مناظره دیشب زمانی بود که بایدن ادعای ترامپ در خصوص استفاده پسر بایدن از قدرت پدرش را بشدت رد کرد. بایدن به ترامپ گفت که مشکل خانواده من نیست بلکه خانواده‌های توست و این آخرین موضوعی است که تو می‌خواهی درباره آن صحبت کنی.

وی گفت: من شک دارم که مناظره دیشب توانسته باشد اذهان افراد زیادی را نسبت به دو رقیب انتخاباتی تغییر داده باشد مگر ذهن افرادی که اصلاً نظری نسبت به این نامزد‌ها نداشتند یا جمهوری‌خواهان پیشین که از سال ۲۰۱۶ به بعد به دلیل رفتارهای احمقانه ترامپ از مدار طرفداران وی خارج شده بودند زیرا ترامپ دیشب دست به این‌گونه رفتارها نزد.

لوسی گری دبیر بخش مخاطبین ایندیپندنت در آمریکا نفر بعدی است که درباره مناظره دیشب اظهار‌نظر کرده است. وی می‌گوید مناظره دیشب خیلی آرام‌تر مناظره قبلی برگزار شد و شاید از مناظره مایک پنس معاون اول ترامپ و کامالا هریس معاون اول بایدن هم آرام‌تر بود. این آرامش باعث شد که دو نامزد به جای مشاجره بچگانه به مسائل عمده بپردازند و نظر واقعی خود را راجع به پرسش‌ها بیان کنند.

جو بایدن سعی کرد ترامپ را با پرسش در خصوص مباحث مهاجرت، ویروس کرونا و روابط بین‌الملل گیر بیندازد و نشان داد که وی تصمیم دارد این موضوعات عمده در مناظره مطرح شوند اما در مقابل پیام انتخاباتی ترامپ واضح نبود و او خسته به نظر می‌آمد. در یک جمله بایدن برنده مناظره دیشب شد.

ریچارد هال خبرنگار ارشد در آمریکا هم از جمله افرادی است که به مناظره دیشب واکنش نشان داد. وی می‌گوید خیلی طول کشید که این رقبای انتخاباتی بالاخره به این موضوع پی ببرند که باید به مهمترین موضوعی که کشور را تهدید می‌کند یعنی همه‌گیری ویروس کرونا بپردازند.  برای ۱۵ دقیقه ترامپ و بایدن برنامه‌های خود را در خصوص برخورد با این بیماری بیان کردند. بایدن گفت که وی قصد دارد که از دانشمندان و کارشناسان برای حل این بحران استفاده کند ولی ترامپ مخالفت کرد و از نظرات دکتر آنتونی فائوچی در خصوص تعطیلی کشور انتقاد کرد.

هال ادامه داد: در نظرسنجی ها بایدن خیلی جلوتر از ترامپ است و رئیس‌جمهور باید بر جلب نظر افراد مسن که به سوی بایدن تمایل یافته اند تمرکز کند . ترامپ هیچ چیز در خصوص برنامه‌اش در زمستان برای مقابله با کرونا نگفت تا بتواند افراد بیشتری را به خود جذب کند. شاید این امر نشان از برنامه‌ریزی کلی او باشد شاید هم نامیدی وی به باقی‌ماندن در کاخ سفید در زمستان پیش‌رو.

ترامپ نتوانست از مناظره دیشب خوب استفاده کند

آون گلیبرمن تحلیلگر بنگاه خبری آمریکایی ورایتی می‌گوید که رفتار محترمانه ترامپ در مناظره دیشب به بایدن فرصت داد که وی را نابود کند. البته هر دو نامزد به دلیل اینکه میکروفون‌هایشان دکمه قطع و وصل داشت نتوانستند مثل دفعه قبل بی‌مقدمه به هم حمله کنند. ترامپ دیشب مانند یک فروشنده کهنه کار خودروهای دست دوم عمل کرد فقط منتظر بود ببیند که خریدارش چقدر می‌خواهد هزینه کند تا ماشین مناسب هزینه را به وی بفروشد و اصلا به فکر اینکه خریدار چه کیفیتی می خواهد نبود. ترامپ باز هم سعی کرد که ما را بفروشد. وی اصلا از مالیات‌ها نگفت و بر این مسئله اصرار کرد که در دوره وی جنگی رخ نداده و خواست که ما از این امر ممنونش باشیم. در خصوص کرونا هم باز فرافکنی کرد و از بایدن در باره عملکرد ضعیفش در مقابله با آنفلونزای خوکی سخن به‌میان آورد. ترامپ اقداماتش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اصلا در مورد کودکان مهاجری که هنوز از خانواده‌هایشان دور افتاده‌اند سخنی به‌میان نیاورد.

به گزارش آنا، با بررسی نظرات تحلیلگران می‌توان به این نتیجه رسید که ترامپ نتوانست بخوبی از مناظره دیشب استفاده کند و این بایدن بود که خود را فردی با برنامه نشان داد./آنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا