بین المللی

داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد

خبرمهم: رسانه‌ها از فوت یک شهروند برزیلی که به عنوان داوطلب در آزمایش بالینی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد شرکت کرده بود خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، رسانه‌ها از فوت فرد برزیلی که واکسن کرونای تولیدشده توسط دانشگاه آکسفورد به او تزریق شده بود خبر می‌دهند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از وزارت بهداشت برزیل نوشت که داوطلب ۲۸ ساله برزیلی آزمایش بالینی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد و شرکت انگلیسی–سوئدی «آسترازنکا» جان خود  را از دست داد. دانشگاه فدرال سائوپائولو نیز که در حال کمک به انجام آزمایش‌های بالینی مرحله سوم کرونا در این کشور است، خبر درگذشت این شهروند برزیلی را تایید کرد.

در پی درگذشت یکی از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش بالینی واکسن کرونای تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت «آسترازنیکا»، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که مراحل آزمایش این واکسن ادامه خواهد یافت.

وزارت بهداشت برزیل از ارائه جزئیات بیشتر در خصوص مرگ داوطلب مذکور خودداری کرده و گفته که داده‌های مربوط به داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش‌های بالینی باید محرمانه نگاه داشته شوند.

پیشتر رسانه‌ها نوشته بودند که دولت انگلیس ۳۰ میلیون واحد از واکسن محصول مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا را سفارش داده است.

این در حالی است که دانشگاه آکسفورد چندی قبل مدعی شد این واکسن ایمن است و باعث ایجاد پادتن در بدن می‌شود. دانشگاه آکسفورد اعلام کرده بود که این واکسن ایمن بوده و قابلیت آماده کردن سیستم ایمنی بدن علیه  ویروس کرونا را دارد.

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان طی یک هفته گذشته بیش از ۲.۴ میلیون نفر گزارش شده است.  از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، این آمار بالاترین میزان مبتلایان طی یک دوره هفت روزه را نشان می‌دهد. شمار تلفات در جهان نیز به رقم بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت گفته، تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا همچنان با سرعت زیادی رشد می‌کند، در حالی که شمار تلفات جدید نسبتاً ثابت است.این سازمان همچنین گفته از هجدهم ماه اکتبر، بیش از ۴۰ میلیون مورد مبتلا و ۱.۱ میلیون تلفات گزارش شده‌اند که بیش از ۲.۴ میلیون ابتلا و ۳۶ هزار فوتی جدید به هفته گذشته اختصاص دارند.

آمریکا شاهد وخیم‌ترین وضعیت ناشی از شیوع گسترده این ویروس کشنده است. از ۱۲ تا ۱۸ اکتبر این کشور در مجموع، بیش از ۷۹۸ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا را در کشور مشاهده کرده است. طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۵۷ هزار و ۸۰۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده به هشت میلیون و ۲۷۰ هزار و ۵۷۳ نفر رسید

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۸۴۵ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۰ هزار و ۹۵۵ نفر برسد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا