بین المللی

هریس: حمله موشکی ایران باعث ضربه مغزی نظامیان ما شد/ پنس: با خروج از برجام، آمریکا اکنون امن تر است

خبرمهم: مناظره انتخاباتی میان معاونان نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان کامالا هریس ۵۵ ساله، معاون جو بایدن و مایک پنس ۶۱ ساله، معاون دونالد ترامپ آغاز شد.

هزاران کشته نشان دهنده شکست ترامپ در مدیریت کرونا

کامالا هریس گفت: مردم آمریکا شاهد شکست سنگین دولت آمریکا در کنترل ویروس کرونا بوده‌اند.  ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده اند و هفت میلیون نفر مبتلا شده اند و ۳۰ میلیون نفر بیکار شده اند. کاخ سفید از ۲۸ ژانویه میزان خطر و مسری بودن ویروس کرونا را می‌دانست و پنهان کاری کرد و مردم را خبردار نکرد و گفتند حقه بازی است! اگر خبر می‌دادند مردم آماده می‌شدند. آن‌ها ویروس کرونا را دست کم گرفتند. آن ها حتی امروز هم برنامه ای ندارند. اما دولت بایدن برنامه دقیقی برای مهار کرونا دارد.

او افزود: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نشان می‌دهد که دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق نبوده است.  به رغم همه اظهارات و ادعاهای مقامات دولت ترامپ، آنها همچنان برنامه ای برای کنترل همه گیری ویروس کرونا نداشته و ندارند.

مایک پنس در پاسخ گفت: امروز خطر بزرگی آمریکا را تهدید می‌کند، دولت بایدن برنامه خاصی برای مهار کرونا ندارد مگر همان هایی که دولت ترامپ آنها را بیان کرده است. ما اجازه ورود اتباع خارجی را به کشور ندادیم تا ویروس کرونا را مهار کنیم ولی بایدن ما را به بیگانه هراسی تهدید کرد.

هریس: ما تنها وقتی به مردم آمریکا احترام می‌گذاریم که به آنها حقیقت را بگوییم. اما شما اهمیتی به مردم ندادید و حقیقت را کتمان کردید. آنها اطلاعات کافی برای مقابله با ویروس کرونا را نداشتند و شما مقصر آن هستید. واکسن کرونا را اگر پزشکان تایید کنند، از آن استفاده می‌کنیم، اما اگر ترامپ از آن تبلیغ کند، توجهی به آن نمی‌کنیم.

پنس: بازی سیاسی با جان مردم را متوقف کنید. ما شکست در برابر یک همه گیری را به خوبی به یاد داریم. شیوع آنفلوآنزا در آمریکا در زمان مسئولیت بایدن را فراموش نمی‌کنیم که دو میلیون نفر را به کام مرگ کشاند. تا پیش از پایان سال جاری میلادی واکسن کرونا آماده خواهد شد.

فرار بزرگ مالیاتی ترامپ

هریس: بایدن همیشه با مردم آمریکا صادقانه برخورد کرده است، درست برعکس رفتاری که دونالد ترامپ از خود نشان می‌دهد. ترامپ در خصوص پرداخت مالیات مخفی کاری کرده است ولی بایدن تمام جزییات مربوط به فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کند. ترامپ شفاف نیست، او فرار مالیاتی داشته و بدهکار است. ترامپ درباره سلامتی اش و مالیاتش شفاف نبوده و فقط ۷۵۰ دلار مالیات داده است. اول من فکر کردم ۷۵۰ هزار دلار بوده است. ترامپ ۴۲۰ میلیون دلار بدهی دارد؛ باید بدانیم او به چه کسی بدهی دارد. مردم باید بدانند او به عنوان فرمانده کل قوا تصمیمی که می گیرد به نفع مردم است یا به نفع خودش.

پنس: وقتی که ترامپ دولت را تحویل گرفت، اقتصاد آمریکا در حال بازسازی آرام پس از رکود بود. ترامپ مالیات ها را کاهش داد و همین موضوع درآمد آمریکایی ها را افزایش داد. اما بایدن اعلام کرده که از همان روز اول می‌خواهند مالیات ها را افزایش دهند. جو بایدن می‌خواهد اقتصاد آمریکا را تسلیم چینی ها کند و همه تعرفه هایی که به نفع کارگران آمریکایی تصویب شده را لغو کند.

هریس: در برنامه پیشنهادی جو بایدن هفت میلیون فرصت شغلی بیشتر از دولت ترامپ ایجاد خواهد شد و افزایش مالیات برای همه مردم آمریکا در دولت بایدن صحت ندارد. دولت بایدن به علم اعتقاد دارد و مانند ترامپ نمی‌گوید که علم نمی‌داند. دولت بایدن به صورت مستند و علمی در همه زمینه ها از جمله موضوع تغییرات آب و هوایی عمل خواهد کرد.

آمریکا جنگ تجاری را به چین باخته است

پنس: دولت ترامپ برای کارگران آمریکایی جنگیده است و فرصت های کاری را برای مردم کشور بازگردانده است. ترامپ از رفتار چین در خصوص ویروس کرونا ناراحت است و در برابر سو اسفاده آنها از مردم آمریکا ایستاده است. ترامپ از رفتارهای چین گلایه دارد و این کشور را مسئول شیوع کرونا می‌داند. دولت ترامپ چین را بابت ضربه‌ای که با شیوع ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا زده پاسخگو خواهد کرد.

هریس: ۳۰۰ هزار شغل را به خاطر جنگ تجاری با چین از دست دادیم. ما جنگ را باختیم و هزاران کشاورز بیکار شدند.

هریس: حمله موشکی ایران باعث ضربه مغزی نظامیان ما شد/ پنس: با خروج از برجام، آمریکا اکنون امن تر است

سربازان آمریکایی در حمله موشکی ایران ضربه مغزی شدند

هریس: ترامپ به دوستان آمریکا خیانت و دشمنان آمریکا را جسور کرده است. به توافق هسته ایران نگاه کنید، بعد از خروج از برجام اکنون ایمنی کمتری داریم، ما با متحدان خود و اجماع جهانی در آن توافق بودیم، اما به خاطر رویکرد انزواگرایانه و یکجانبه گرایانه ترامپ از این توافق بیرون آمدیم. خروج از برجام باعث شد در موقعیت ناامن تری قرار بگیریم.

پنس: آمریکا امروز امن تر است زیرا دولت ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج شد. تهران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و ما موفق به عقب راندن این کشور شدیم. ما قاسم سلیمانی را وقتی برای اقدام خرابکارانه به عراق سفر کرده بود کشتیم. این امر باعث افزایش امنیت ما و متحدانمان در منطقه شد.

هریس: ایران در پاسخ به کشتن ژنرال سلیمانی اقدام به حمله موشکی به پایگاه ما در عراق کرد که در نتیجه آن نظامیان آمریکایی دچار ضربه مغزی شدند اما ترامپ این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و اعلام کرد آنها تنها دچار سردرد شده اند. پس از کشتن سلیمانی امنیت ما در منطقه کاهش یافت و حملات علیه نیروهای ما در خاورمیانه تشدید شد.

ترامپ سفر مسلمانان به آمریکا را ممنوع کرد

هریس: ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد دموکراسی ما را از بین ببرد و این کاری است که دونالد ترامپ در حال انجام دادن آن است و همانطور که هفته گذشته در مناظره انجام داد و روبروی ملت به صورت آشکارا تلاش کرد رای ندادن (راهبرد تاثیر بر نتایج انتخاب با ترغیب گروه های خاص به رای ندادن) را ترغیب کند. ترامپ مکزیکی ها را غاصب خواند و سفر مسلمانان به آمریکا را ممنوع کرد. او هفته گذشته مقابل ده ها میلیون تن سخنرانی  و با محکومیت جانبداری از سفیدپوستان مخالفت کرد.

ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود!

پنس: ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز خواهد شد. مردم آمریکا به او اعتماد دارند و من بر این باورم پیروزی از آن ما خواهد بود؛ اما فرستادن رای ها از طریق پست می تواند منجر به تقلب سنگین در انتخابات شود. ما شاهد آن بودیم که در انتخابات پیشین به نفع هیلاری کلینتون از کارزار انتخاباتی ما جاسوسی شد. دموکرات ها تنها به دلیل یک تماس تلفنی اقدام به استیضاح رئیس جمهور کردند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا