بین المللی

بیانیه “تحریک‌آمیز” وزارت کشور بحرین درباره منع برگزاری مراسم اربعین

خبرمهم: وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای تحریک‌آمیز که شامل تهدید اکثریت شیعه این کشور بود یک سری تدابیر قانونی را در قبال شرکت‌کنندگان مراسم اربعین حسینی اعلام کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از سایت مرآه البحرین، در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: در سایه بیانیه اوقاف جعفری و درخواست آن برای منع تجمعات در مراسم اربعین وزارت کشور بر لزوم پایبندی به تدابیر پیشگیرانه در بزرگداشت این مناسبت از طریق استفاده از تکنولوژی پخش مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی و عدم تجمعات در منازل تاکید دارد.

وزارت کشور در این خصوص آورد، وزارت بهداشت به افزایش شیوع کرونا به شکل قابل ملاحظه در بین کودکان و زنان و افزایش آمار قربانیان اشاره کرده  پس باید با این شرایط استنثنایی به صورت مسؤولانه برخورد شود.

وزارت کشور بحرین از همکاری روسای تکایا و اعلام‌شان به پایبندی به تدابیر پیشگیرانه ضد کرونایی ازطریق عدم برگزاری هرگونه تجمعات و یا برگزاری موکب عزا در اطراف تکایا و احیای مراسم از طریق پخش مستقیم تهدید کرد، تدابیر قانونی را در قبال کسانی که خلاف این اصول عمل کنند لحاظ خواهد کرد.

چنین لحن تحریک‌آمیزی که از سوی وزارت کشور بحرین صادر شده امر نادری نیست برخی این وزارتخانه عادت به تهدید شهروندان شیعه در مناسبت‌های دینی و سیاسی دارد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا