بین المللی

فرانسه خواستار بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی شد

خبرمهم: نماینده فرانسه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بدون اشاره به بدعهدی اروپایی ها در اجرای برجام از ایران خواست به طور کامل به تعهداتش ذیل این توافق بازگردد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نماینده دائم فرانسه در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) ضمن اعلام حمایت کامل از آژانس از ایران خواست تا هرچه سریعتر به طور کامل به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

این دیپلمات فرانسوی ضمن تبریک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مدیریت بحران «کرونا» که امکان ادامه مأموریت را برای نمایندگی‌های کشورها در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین را فراهم آورد، اعلام کرد که به طور کامل از آژانس حمایت می‌کند.

این نماینده فرانسه بدون اشاره به اینکه بدعهدی کشورهای اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان ذیل برجام،‌ایران را بعد از یکسال وادار کرد تا برخی تعهداتش را در قبال توافق هسته‌ای کاهش دهد، از جمهوری اسلامی درخواست کرد که هرچه سریعتر به طور کامل به تعهداتش بازگردد.

شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس از روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر تا ۲۵ سپتامبر (۳۱ شهریور تا چهارم مهر ماه) به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به صورت مجازی در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

از طرف دیگر، نمایندگان آلمان و ژاپن نیز در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس همچون فرانسه و آمریکا از ایران درخواست کردند که هرچه سریعتر به تعهدات برجامی خود بازگردد.

پیش از فرانسه، به رغم انتقادهای جهانی از مواضع ضد ایرانی و غیر قانونی آمریکا و درخواست‌ها برای اصلاح این اقدامات واشنگتن، امروز دوشنبه نماینده آمریکا در وین از ایران خواسته بود که به تعهدات پادمانی خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «پایبندی کامل» داشته باشد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا