بین المللی

گزارش اف‌بی‌آی از انفجار بندر بیروت: هیچگونه ادوات نظامی یا موشک در منطقه وجود نداشته است

خبرمهم: براساس اعلام منابع غیر رسمی در لبنان، اف‌بی‌آی در گزارشی که تحویل طرف‌های لبنانی شد، تاکید کرده که انفجار بیروت نتیجه اهمال و سهل‌انگاری بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، منابع غیر رسمی در لبنان اعلام کردند، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در گزارشی که به طرف‌های لبنانی ارائه کرده، انفجار بیروت را نتیجه اهمال و سهل‌انگاری دانست.

در گزارش اف‌بی‌آی همچنین آمده است: به دلیل جوشکاری در نزدیکی انبار شماره ۱۲ و شعله‌ور شدن آتش در مواد آتش‌زا و سپس باز کردن درب انبار شماره ۱۲ و انتقال سریع آتش به داخل، این انبار مثل یک چاشنی انفجاری برای نیترات آمونیوم عمل کرده است.

در این گزارش آمده است: سیلوهای گندم مستقر در بندر و فضای ساحلی هم باعث شد که از فاجعه بزرگتر جلوگیری شود. براساس گزارش اف‌بی‌آی، شعاع انفجار به ۸ کیلومتر به داخل بیروت نفوذ کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که لاشه‌های آهن و باقی‌مانده‌های انفجار ناشی از تاسیسات و پایه‌های فلزی بوده است و عملا تایید شده که هیچگونه ادوات نظامی یا موشک در منطقه وجود نداشته است.

گزارش اف‌بی‌آی درباره اینکه آیا ۲۷۵۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم منفجر شده یا نه سکوت کرده، اما تاکید دارد که این مواد ذخیره شده می‌توانسته چنین انفجاری را موجب شود و بخشی از نیترات آمونیوم در هوا تبخیر شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا