بین المللی

ترامپ: رئیس‌جمهور شدن هریس توهین به آمریکاست

خبرمهم: دونالد ترامپ در اظهاراتی تمسخرآمیز رئیس‌جمهور شدن معاون نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را توهین به آمریکا توصیف کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ روز سه شنبه دور تازه‌ای از حملات انتقادی خود را علیه کامالا هریس، معاون جو بایدن، از سر و احتمال رئیس جمهور شدن او را به باد تمسخر گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در جمع حامیان خود در کارولینای شمالی گفت: در صورتی که کامالا هریس به عنوان اولین رئیس جمهور زن آمریکا انتخاب شود، این اتفاق توهینی به کشور ما خواهد بود.

ترامپ افزود: مردم او را دوست ندارند. هیچ کس او را دوست ندارد. او هرگز نمی‌تواند اولین زن رئیس جمهور باشد. این یک توهین به کشور ما خواهد بود.

اظهارات تمسخرآمیز ترامپ علیه معاون بایدن با تشویق حامیان او دنبال شد. این تنها بخشی از حملات او علیه کمپین انتخاباتی رقیب دموکراتش محسوب می‌شد، که ترامپ آن‌ها را عامل فلج شدن اقتصاد آمریکا در صورت راهیابی به کاخ سفید معرفی کرد.

ترامپ سناتور ایالت کالیفرنیا را اخیرا در یک گردهمایی در نیوهمشایر هدف حملات انتقادی مشابهی قرار داد و گفت امیدوار است روزی اولین رئیس جمهور زن در آمریکا را ببیند، البته این شخص نباید کامالا هریس باشد زیر او صلاحیت این کار را ندارد.

هریس اولین زن رنگین پوست در آمریکاست که به عنوان معاون نامزد ریاست جمهوری یک حزب بزرگ برگزیده می‌شود. او در زمان سناتوری خود از منتقدان سرسخت ترامپ محسوب می‌شد و از زمان معرفی به عنوان معاون بایدن، تلاش ویژه‌ای را صرف انتقاد از عملکرد ۴ ساله ریاست جمهوری ترامپ کرده است.

ترامپ نیز از زمان اعلام رسمی معاونت بایدن از سوی هریس، از هیچ تلاشی برای حمله به او دریغ نکرده است. او در جایی از هریس به عنوان فردی «حال بهم زن» یاد کرد. به نظر می‌رسد ترامپ بر سر قضیه معرفی برت کاوانا،  برای تصدی مقام دیوان عالی آمریکا و جلسات کمیته قضایی سنا در سال ۲۰۱۸ کینه شدیدی از هریس در دل دارد. ترامپ همچنین پس از اعلام هریس به عنوان معاون بایدن از یک تئوری توطئه نژادپرستی و دروغ برای زیر سوال بردن صلاحیت وی بهره برد.

لحن انزجار آمیز ترامپ نسبت به برخی زنان سیاستمدار در آمریکا انتقادات بسیاری را در این کشور برانگیخته است و به استناد نظرسنجی‌های صورت گرفته او به دلیل توسل به تبعیض جنسیتی برای جلب نظر رای دهندگان زن با مشکل مواجهه خواهد بود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا