بین المللی

آمریکا ۴ مقام انتخاباتی ونزوئلا را تحریم کرد

خبرمهم: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده چهار نفر را به خاطر کمک به دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی "آزاد و عادلانه" در ماه دسامبر در ونزوئلا، در لیست سیاه قرار داده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، دو نفر از این افراد به نام‌ها “ایندیرا آلفونسو” و “خوزه گوتیرز”، اوایل امسال توسط دیوان عالی طرفدار دولت ونزوئلا منصوب شده بودند تا بر شورای ملی انتخاباتی که خواستار برگزاری انتخابات در ماه دسامبر شده، نظارت داشته باشند.

اپوزیسیون ونزوئلا و آمریکا می‌گویند این شورا مملو از وفاداران مادورو است و نمی‌تواند بر یک انتخابات عادلانه نظارت داشته باشد. ائتلاف اصلی اپوزیسیون در ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو، وعده داده انتخابات را بایکوت کند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: رژیم فاسد مادورو در تلاش است کنترل مجلس ملی ونزوئلا را از طریق یک انتخابات فریب‌کارانه به دست بیاورد.

دیگر افرادی که از سوی آمریکا تحریم‌ شده‌اند، “رینالدو مونوز”، وکیل دادگستری مادورو و “دیوید دی لیما”، فرماندار سابق ایالت ونزوئلا هستند که به گفته خزانه‌داری آمریکا، عملیات خرید رأی به منظور تحت تأثیر قرار دادن قانون‌گذاران اپوزیسیون را ترتیب داده است.

ونزوئلا تحریم‌های آمریکا بر مقامات این کشور را محکوم کرد

دولت ونزوئلا، اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تحریم بر مقامات شورای ملی انتخابات این کشور، از جمله رئیس این شورا پیش از انتخابات مجلس ملی ونزوئلا در ۶ دسامبر (۱۶ آذر) را محکوم کرد.

کاراکاس مدعی شد تنها هدف واشنگتن، جلوگیری از برگزاری انتخابات است.

در یک بیانیه دولتی ونزوئلا آمده “روشن است که ارزش دموکراسی، چیزی بیش از لفاظی پوچ دولتی که به خاطر ادعای بزرگ‌ترین مدافع دموکراسی بودن رجز می‌خواند، نیست. دولت ترامپ با این اقدامات غیرقانونی، به دنبال جلوگیری از چیزی است که اجتناب‌ناپذیر است. هیچ مقدار فشار خارجی نمی‌تواند مانع استفاده مردم ونزوئلا از حق رأی خود و تصمیم درباره سرنوشت‌شان به روشی مستقل شود.”

این بیانیه می‌افزاید: تحریم‌های آمریکا، محرکی برای حرکت مؤثرتر و اخلاقی‌تر به سمت اهداف و مقاصد انتخابات هستند./تحریم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا