بین المللی

دفتر نتانیاهو موافقت او با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات را تکذیب کرد

خبرمهم: دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش یک روزنامه آمریکایی مبنی بر عدم مخالفت وی با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات عربی متحده، گفت ادعاهای غلط، چیزی را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر موافقت وی با فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» به امارات عربی متحده واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، در این بیانیه ضمن تکذیب گزارش مذکور آمده است: «تکرار ادعاهای اشتباه علیه نخست‌وزیر نتانیاهو، چیزی را به واقعیت تبدیل نمی‌کند».

دفتر نتانیاهو ادامه داد: «در هیچ نقطه‌ای از گفت‌وگو با آمریکا که منجر به توافق تاریخی با امارات عربی متحده در تاریخ سیزدهم آگوست شد، نخست‌وزیر (نتانیاهو) هیچ موافقتی با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات نکرد».

روزنامه نیویورک‌تایمز بامداد امروز به نقل از مقام‌های آگاه به مذاکرات عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی نوشت، در محافل خصوصی با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه هفته پیش عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اما از رایزنی‌ها برای انجام معاملات تسلیحاتی میان واشنگتن-ابوظبی که در مسیری موازی در حال پیشرفت بود سخنی به میان نیاورد.

با این حال، «تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌آویو چندی پیش گفته بود: «اسرائیل با فروش حتی یک پیچ از اف-۳۵ به امارات مخالفت است. ما این موضوع را برای کنگره آمریکا نیز شفاف‌سازی خواهیم کرد»/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا