اجتماعیبین المللیسلامت

دومین واکسن کرونا ساخت چین مجوز استفاده اضطراری گرفت

خبرمهم: گزارش ها حاکی است دومین واکسن ضد کرونا ساخت شرکت «سینو واک بیوتک» چین (Sinovac Biotech Ltd) برای استفاده های ضروری و اورژانسی تاییدیه گرفته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  این واکسن در مرحله نخست برای واکسیناسیون گروه های پر خطر از جمله پرسنل و کادر بیمارستان ها و مراکز درمانی تصویب شده است.

هفته گذشته نیز شرکت داروسازی دولتی چین (Sinopharm) اعلام کرد که مجوز استفاده اضطراری از واکسن ساخت این شرکت را گرفته است با این حال این شرکت که دو واکسن را در دست ساخت دارد نگفته است مجوز استفاده اضطراری برای کدام واکسنش صادر شده است.

یک مقام بهداشتی چین هفته پیش اعلام کرد که استفاده اضطراری از واکسن ضد کرونا را از ماه گذشته برای گروه های پر خطر تزریق کرده است مقامات می گویند می توانند برای جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا در پاییز و زمستان امسال، ‌استفاده اضطراری از این واکسن را گسترش دهند.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین هم هفته گذشته اعلام کرد که آزمایش های بالینی نشان می دهد دو واکسن ساخت این کشور که مراحل بالینی را طی کرده اند هیچگونه عوارضی نداشته اند.

در تیرماه سال جاری و قبل از برنامه استفاده اضطراری از واکسن های ضد کرونا، کارمندان شرکت های دولتی چین که به خارج از کشور سفر می کردند مجاز بودند یکی از دو واکسن را که توسط گروه ملی داروسازی چین تولید شده بودند تزریق کنند ارتش چین هم استفاده از واکسن ساخت «کان سینو» را تایید کرده است.

در حال حاضر هفت واکسن ضد ویروس کرونا در سراسر جهان در حال مراحل آزمایش نهایی است که چهار مورد آنها از کشور چین هستند با این حال تا کنون هیچ واکسنی به طور رسمی تاییدیه استفاده را نگرفته است.

ویروس کرونا تا کنون افزون بر ۲۵ میلیون تن را مبتلا و حدود ۸۵۰ هزار تن را هم به کام مرگ برده است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا