بین المللی

بیانیه مشترک آمریکایی، صهیونیستی، اماراتی برای توجیه توافق سازش

خبرمهم: آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی در پی واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی به عادی‌سازی کامل روابط ابوظبی و تل‌آویو، بیانیه مشترک در توجیه این توافق سازش صادر کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، آمریکا و اروپا به نقل از رویترز، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از اولین سفر هیات اسرائیلی-آمریکایی به امارات و به دنبال واکنش‌های گسترده بین‌المللی به عادی سازی کامل روابط ابوظبی و تل‌آویو، بیانیه‌ای مشترک در توجیه توافق سازش صادر کردند.

در این بیانیه مشترک، امضای توافق سازش کامل امارات و اسرائیل با وساطت آمریکا، «گامی شجاعانه به سوی خاورمیانه بهتر و باثبات‌تر» خوانده شد.

در این بیانیه ادعا شده که با توافق تل آویو و ابوظبی، طرح رژیم صهیونیستی برای ضمیمه بخش‌هایی از اراضی فلسطینی متوقف شده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از توافق با امارات بارها اعلام کرد که توافق عادی سازی امارات و اسرائیلی ارتباطی به توقف طرح الحاق ندارد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در بیانیه خود، خواستار بازگشت رهبران فسلسطینی به مذاکره شده و بر همکاری ابوظبی و تل آویو در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی تاکید کردند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای مشترک رسما بر توافق عادی سازی کامل روابط ابوظبی و تل‌آویو تاکید کردند و دیروز نیز اولین پرواز هیات اسرائیلی از تل آویو به ابوظبی صورت گرفت./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا