اجتماعیبین المللیسلامت

آمادگی ۲۷ کشور برای خرید واکسن “اسپوتنیک-۵” روسیه

خبرمهم: معاون نخست وزیر روسیه از علاقه مندی ۲۷ کشور برای خرید واکسن "اسپوتنیک-۵" علیه ویروس کرونا خبر داد و جمهوری قزاقستان نیز بیش از دو میلیون دوز از این واکسن را دریافت خواهد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری «تاس»، “تاتیانا گالیکووا” معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که ۲۷ کشور جهان، آمادگی خود  برای خرید واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا که توسط متخصصین روسی تولید شده، را ابراز کرده‌اند.

خانم گالیکووا این مطلب را در نشست روز چهارشنبه “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه با اعضای دولت اظهار داشته و یادآور شد که بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه ، ۲۷ کشور تاکنون تمایل خود برای خرید واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا را اعلام کرده‌اند.

معاون نخست وزیر همچنین افزود که در حال حاضر سه موسسه صنعتی این کشور برای تولید واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا، انتخاب شده‌اند.

در همین رابطه، دفتر مطبوعاتی کرملین نیز اعلام کرد که شب گذشته ولادیمیر پوتین و “جوزپه کنته” نخست وزیر ایتالیا در جریان مذاکراتی تلفنی، توافق کردند که دو کشور در زمینه تولید واکسن‌های مناسب علیه ویروس کرونا، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

قزاقستان دو میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” از روسیه دریافت می‌کند

در خبر دیگری گزارش شده، “کریل دمیتری‌یف” رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اساس توافق دوجانبه، بیش از ۲ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵”  علیه ویروس کرونا به جمهوری قزاقستان تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در آینده ممکن است حجم تحویل واکسن روسی به بیش از دو برابر افزایش یابد، افزود: «در حال حاضر مقامات روسیه و قزاقستان در خصوص تحویل بیش از ۲ میلیون دوز واکسن روسی “اسپوتنیک-۵” به نورسلطان توافق کرده‌اند. البته در آینده ، به همراه شرکای خود، امکان افزایش حجم تأمین واکسن را به ۵ میلیون دوز در نظر خواهیم گرفت.»

پیش از این، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که انتخاب حدود ۴۰ هزار نفر داوطلب برای مشارکت در مرحله سوم آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا، از هفته آینده آغاز می‌شود. ضمن اینکه، محموله‌ای از این واکسن در سوم سپتامبر (۱۳ شهریور ماه) در اختیار کلینیک‌های درمانی در شهر مسکو قرار خواهد گرفت و بلافاصله تزریق واکسن به داوطلبان در پایتخت روسیه آغاز خواهد شد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا