اجتماعیبین المللیسلامت

کرونا جهش یافته اما کمتر مرگبار است

خبرمهم: کارشناسان اروپایی و آمریکایی اعلام کردند که با جهش عجیب کرونا میزان عفونت این بیماری افزایش یافته اما کمتر از گذشته مرگبار است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از ساینس دیلی، به عقیده کارشناسان این خبر می‌تواند برای مبتلایان خوب و امیدبخش باشد.
دکتر «پل تامبیا» مشاور ارشد دانشگاه ملی سنگاپور در این باره گفت: ویروس جهش D۶۱۴G داشته اما همین موضوع سبب شده تا میزان مرگ و میر کاهش یابد.
وی افزود: تغییر در ویروس SARS-COV-۲ عامل ایجاد کننده Covid-۹- D۶۱۴G شده است و بخش‌هایی قرمز رنگ از ویروس که برای چسبیدن به سلول‌های داخلی مجاری هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد جهش یافته و عفونی‌تر شده اما از میزان مرگباری‌‌اش کاسته شده است.
می‌توان گفت به نفع ویروس است که افراد بیشتری را آلوده کند اما آنها را نکشد زیرا ویروس یه میزبان، غذا و سرپناه احتیاج دارد.
سازمان بهداشت جهانی نیز تائید کرد که دانشمندان این سازمان متوجه این جهش در اوایل ماه فوریه در اروپا و آمریکا شده بودند.
وی افزود: جهش ویروس می‌تواند آن را در برابر واکسن‌ها آسیب پذیرتر کند درحالی که گیرنده‌های قرمز سطح ویروس افزایش یافته و پایدارتر شده و به ویروس اجازه می‌دهد تا با کارآیی بیشتری به داخل سلول‌ها نفوذ کند.
«سباستین ماور استرو» از آژانس علوم و فناوری سنگاپور گفت: رفتار دو سویه D۶۱۴G ده برابر عفونی‌تر شده است و واکسن‌ها باید بتوانند با این قدرت مبارزه کنند. تعداد چسبنده‌های سطح ویروس با جهش ۵ برابر بیشتر شده و به ویروس اجازه می‌دهد که راحت‌تر به سلول‌ها بچسبد اما به نظر می‌رسد این جهش هیچ ارتباطی با توانایی ویروس در تولید مثل و تکثیر در بدن ندارد.
محققان انگلیسی و آمریکایی نیز اعلام کردند که ویروس‌ها همیشه به طور طبیعی جهش می‌یابند اما باعث بروز زنگ خطر در این راستا نیستند بلکه باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرند و در صورت جهش‌های مداوم راهکاری برای بالا بردن میزان ایمنی در مقابلشان در نظر گرفته شود اما آنچه که آمارها نشان می‌دهد از میزان مرگباری ویروس کرونای جهش یافته کاسته شده است./ایران آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا