بین المللیورزشی

شرمساری ملی ؛ هیئت رییسه فدراسیون استعفا می‌دهد؟

خبرمهم: پرونده شکایت مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به فیفا، با اعلام رأی 6.2 میلیون یورویی فیفا به مرحله تجدیدنظر رسید.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، در شرایطی که مسئولان فدراسیون فوتبال امیدواری زیادی به پیروزی در این پرونده داشتند اما رأی کمیته تعیین وضعیت فیفا به ضرر فدراسیون فوتبال ایران بود تا این فدراسیون محکوم به پرداخت مبلغی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به سرمربی سابق تیم ملی شود که تنها در پنج مسابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در دست داشت. نکته جالب این‌که با وجود بدبینی هواداران فوتبال نسبت به رأی دادگاه فیفا، مسئولان سابق با خوش‌بینی امیدوار به شکست مارک ویلموتس در این پرونده بودند اما این اتفاق نیفتاد و رأی فیفا همانی شد که بدبین‌ها انتظارش را داشتند؛ این‌که ایران باید مبلغی معادل یک پنجم بودجه سالیانه کل گردش مالی فوتبال ایران را به این سرمربی بلژیکی بپردازند. سرمربی که در دوره حضورش در فوتبال ایران کوچک‌ترین بهره‌ای به فوتبال ملی نرساند و تردستی و بهانه کردن تاخیر فدراسیون فوتبال در پرداخت دستمزد، غرامتی سنگین و باورنکردنی را از فدراسیون فوتبال ایران گرفت.

نکته این‌جاست با وجود آن‌که رأی ۶.۲ میلیون یورویی فیفا اگر چه برای بسیاری از اهالی فوتبال قابل پیش بینی بود اما بهت ناشی از صدور آن امروز همه علاقه‌مندان به فوتبال را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ بهتی که در درجه اول مربوط به نحوه انتخاب و عقد قرارداد با این مربی که بسیار گران‌تر از ارزشش با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد بسته و دوم نحوه انعقاد قرارداد با وی مربوط می‌شود. مسئله‌ای که ناکارآمدی فدراسیون وقت را در این مسئله به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر و پس از اعلام این رأی، اگر چه فدراسیون فوتبال ایران پس از تکذیب و مدتی دست دست کردن در نهایت به وصول آن از سوی فیفا گردن گذاشت اما حال اعضای هیات رئیسه که امضای تک تک‌شان پای قرارداد مارک ویلموتس است، با یک شرمساری ملی مواجه و باید در قبال این خطای بزرگ واکنش نشان بدهند؛ در ساعات گذشته مطالب بسیاری درباره شکست ایران در این پرونده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌ها منتشر شده و به نظر می‌رسد در پاسخ به این خشم عمومی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید از سمت خود در فوتبال ایران کناره بگیرد. همچنین با توجه به مهلت یک ماهه فیفا که البته با اعتراض ایران به این رأی فعلا به تعویق خواهد افتاد، تامین منابع این پرداخت باورنکردنی غول آسا نیز کاری‌ست که باید دید فدراسیون فوتبال چگونه از پس آن برخواهد آمد؟

در این زمینه بخشی از مسئولیت متوجه وزارت ورزش است که ظاهرا در موضوع انعقاد قرارداد با مارک ویلموتس، کل پروسه را زیرنظر داشته است؛ بنا بر آنچه که در دو سه ساعت گذشته بر زبان مردم جاری‌ست شاید این شکست پای برخی نهادها را به موضوع باز کرده و منجر به اتفاقات بی‌سابقه‌ای در فوتبال ایران بشود.

نکته مهم این‌که فدراسیون فوتبال ایران روی آنچه که به اصطلاح نجابت این سرمربی بلژیکی تلقی می‌شد، حساب ویژه‌ای را باز کرده بود اما غافل از این‌که در طرف مقابل قرارداد، کارمندی قرار دارد که دندان‌های کارفرمایش را شمرده و برای کوچک‌ترین جزئیات رفتاری‌اش برنامه دارد؛ این دام بزرگی بود که خوش‌خیالی و خوش‌بینی مسئولان وقت فدراسیون فوتبال ایران باعث گرفتاری در آن شد./ورزش سه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا