بین المللی

تلاش اروپا برای توافق با چین و روسیه به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

خبرمهم: سه کشور اروپایی تلاش کرده اند روسیه و چین را مجاب به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام دیپلمات اعلام کرد: کشور‌های اروپایی به دنبال توافق با چین و روسیه به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بودند.

بر این اساس، این مقام دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس می‌کوشیدند با چین و روسیه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل به توافق برسند، اما در این امر شکست خوردند.

وی تاکید کرد: هدف دولت آمریکا شکست برجام و به پایان رساندن این توافق است.

سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس از امضا کنندگان برجام هستند و پس از خروج آمریکا از این توافق وعده دادند به تعهدات خود ذیل آن عمل کنند. با این حال، تاکنون این سه کشور اروپایی هیچ کدام از تعهدات خود را به انجام نرسانده اند و به طور کامل تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به صورت جزء به جزء اجرایی کرده اند.

آمریکا در ماه ژوئن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا