اجتماعیبین المللیسلامت

آیا میزان درآمد فرد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط است؟

خبرمهم: با شیوع ویروس کرونا فاصله‌گذاری و قرنطینه به مهم‌ترین اصل مقابله با این ویروس ناشناخته تبدیل شد و مسئولان مبارزه با ویروس کرونا شبانه‌روز بر تاثیر آن بر شیوع ویروس کرونا تاکید می‌کنند؛ اما این پایبندی در میان قشرهای مختلف متفاوت بوده است و بر اساس نتایج یک تحقیق، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ارتباط بسیار مستقیمی با میزان درآمد افراد دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، با شیوع ویروس کرونا فاصله‌گذاری و قرنطینه به مهم‌ترین اصل مقابله با این ویروس ناشناخته تبدیل شد و مسئولان مبارزه با ویروس کرونا شبانه‌روز بر تاثیر آن بر شیوع ویروس کرونا تاکید می‌کنند؛ اما این پایبندی در میان قشرهای مختلف متفاوت بوده است و بر اساس نتایج یک تحقیق، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ارتباط بسیار مستقیمی با میزان درآمد افراد دارد.

بنا بر نتایج تحقیقاتی که محققان دانشگاه کالیفرنیا طی ماه‌های ژانویه تا آوریل انجام دادند، میزان رعایت قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در محله‌های اعیان‌نشین ۲۵ درصد و در مناطق فقیرنشین ۱۰ درصد بوده است.

به گفته محققان، با اینکه تمایل به ماندن در خانه در محله‌های ثروتمندتر، در دوره پیش از شیوع ویروس کرونا، بسیار کمتر از محله‌های فقیرنشین بود، وقتی شرایط بحرانی شد محله‌های ثروتمندتر در پایبندی به قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی توانایی بیشتری از خود نشان دادند.

در این تحقیق به این مساله هم اشاره شده که شیوع ویروس کرونا فشار مضاعفی بر جوامع کم‌درآمد وارد کرده است، به خصوص که پیش از این نیز امکانات بهداشتی این مناطق مناسب نبوده و توجه کمتری هم از این حیث به آنها شده است، با این حال جوامع این مناطق توانمندی کمتری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از خود نشان داده‌اند./اعتمادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا