بین المللیحوادث

بی‌مسئولیتی و طمع تاجر روس بندر بیروت را منفجر کرد؟!+ عکس

خبرمهم: رسانه‌های خبری صاحب انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت را معرفی کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم، عامل اصلی انفجار بیروت متعلق به تاجر روس بوده است. تصویر ایگور گرشوشکین، تاجر روس و مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم، عامل اصلی انفجار بیروت است که در فضای مجازی و رسانه های خبری منتشر شده است.

وی،پدر یک فرزند، در حال حاضر در لیماسول قبرس زندگی می‌کند. ایگور متهم شد که هم خدمه کشتی و هم مردم را رها کرده و رفته است.

رر

در ادامه یک کاربر توییتر نوشت:

۱. هفت سال پیش ۲۷۵۰ تن از تولیدات یک کارخانه در گرجستان را بار زدند تا به موزامبیک ببرند.

۲. بار را این کشتی حمل کرد به نام روسوس (یا رودوس) که تابعیت مولداوی داشت اما در مالکیت یک سرمایه دار روس ساکن قبرس به نام ایگور گرچوشکین بود (هنوز هم در قبرس زندگی می کند). خدمه کشتی دو نفر روس (از جمله ناخدا) و هشت اوکراینی بودند.

۳. به روایتی، کشتی وسط راه خراب شد و به روایت دیگر آقای گرچوشکین به ناخدا دستور داد کشتی را به بیروت ببرد و مقداری ماشین آلات سنگین هم از آنجا بار بزند. کشتی که پهلو گرفت مسئولان بندر بیروت گفتند که ورود نیترات آمونیوم به لبنان ممنوع است.

۴. کشتی مجوز لازم را برای گذراندن این محموله از آبهای لبنان ندارد. همزمان، ناخدا و ملوانان هم بر سر بار زدن ماشین آلات سنگین با مالک کشتی اختلاف پیدا کردند و گفتند کشتی گنجایش بار اضافه را ندارد./اعتمادآنلاین

۵. آقای گرچوشکین نپذیرفت و حقوق ملوانان را هم نداد. ملوانها اعتصاب کردند و گرچوشکین هم گفت گور پدر شما و کشتی. اصلا من کشتی نمی خواهم. کشتی را رها کرد در بندر بیروت بماند. صورت حساب نگهداری کشتی در بندر روز به روز سنگینتر می شد.

۶. کشتی و بارش توقیف شد و ناخدا و ملوانان تا وقتی پول بندر را نمی دادند، حق پیاده شدن از کشتی نداشتند. ناخدای بیچاره و ملوانانش یازده ماه در کشتی زندانی بودند و به دولتها و سازمانهای بین المللی و رسانه ها و هر جا دستشان رسید نامه نوشتند که به داد ما برسید.

۷. به مدت سه سال، گمرک به دولت نامه نوشت که این نیترات آمونیوم  را از اینجا ببرید اما جواب دادند که دادگاه باید حکم بدهد. آخر داستان هم که معلوم است چه شد. داشتند درِ انبار نیترات آمونیوم را جوش می دادند که انفجار رخ داد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا