بین المللی

سازمان ملل: سرکرده القاعده در افغانستان است

خبرمهم: سازمان ملل گزارش داد که سرکرده القاعده در افغانستان حضور دارد و جنگجویان این گروه تروریستی نیز بطور مخفیانه در ۱۲ ولایت افغانستان فعالیت دارند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که بین ۶ هزار تا ۶۵۰۰ جنگجوی پاکستانی در کشور افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها اعضای «تحریک طالبان پاکستان» هستند.

در بیست و ششمین گزارش شورای امنیت سازمان ملل با عنوان “پشتیبانی تحلیلی و تیم نظارت بر تحریم‌ها درباره داعش، القاعده و افراد و اشخاص وابسته” آمده است که گروه تروریستی القاعده در ۱۲ ولایت افغانستان بطور مخفیانه فعالیت دارد و «ایمن الظواهری» سرکرده این گروه نیز در این کشور است.

این گزارش شمار جنگجویان القاعده در افغانستان را نیز بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر تخمین می‌زند.

براساس این گزارش، شاخه شبه قاره القاعده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ عضو بنگلادشی، هندی، میانماری و پاکستانی دارد و سرکرده آن نیز «اسامه محمود» می‌باشد که جایگزین «عاصم عمر» شده است.

این تیم نظارتی شورای امنیت سازمان ملل شمار تروریست‌های کنونی شاخه خوراسان داعش را نیز حدود ۲۲۰۰ نفر ارزیابی کرده و همچنین خبر می‌دهد که سرکرده کنونی آن به عهده «شیخ مطیع‌الله کامه‌وال» سرکرده سابق داعش در ولایت کنر است.

گزارش می‌افزاید که «ابو قتیبه» و «ابو هاجر العراقی» از فرماندهان ارشد داعش نیز از خاورمیانه به افغانستان آمده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مقامات افغان حضور سرکرده القاعده و چند صد جنگجوی این گروه تروریستی در افغانستان را تایید نکرده‌اند.

از سوی دیگر طالبان نیز براساس توافقنامه قطر متعهد است تا از حضور القاعده و سایر گروه‌های تروریستی در مناطق تحت کنترل این گروه جلوگیری کند.

چندی پیش نیز پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا از همکاری طالبان و القاعده و روابط نزدیک دو گروه در هند گفته بود اما طالبان با غیرمسئولانه خواندن این گزارش هدف از انتشار آن را مغشوش ساختن افکار و تبلیغات منفی علیه روند صلح افغانستان اعلام کرد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا