بین المللی

پیام مهم پوتین درباره روابط روسیه و چین/ رابطه ای که بی سابقه است

خبرمهم: رئیس‌جمهور روسیه در اظهارنظری به روابط پکن و مسکو اشاره کرده و گفته روابط دو کشور به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به شرکت‌کنندگان در «مذاکرات حزب روسیه متحد و حزب کمونیست چین» از تعمیق روابط پکن و مسکو تمجید کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در این پیام عنوان کرد: «روابط روسیه و چین به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و به درستی به عنوان نمونه یک همکاری بین کشورها[ی دیگر] در جهان امروز در نظر گرفته شده است.» 

پوتین در ادامه با اشاره به همکاری چین و روسیه در حل و فصل مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: «تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسکو و پکن برای هماهنگی اقدامات برای حل و فصل مسائل مبرم منطقه‌ای و جهانی به تضمین امنیت و ثبات بین‌المللی کمک می‌کند.»

 رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود: «مذاکره بین احزاب سیاسی مطرح [دو کشور]، همواره عنصر مهمی در روابط چین و روسیه بوده است. حزب “روسیه متحد” و حزب کمونیست چین تجربیات خود را در فعالیت‌های مربوط به قانونگذاری، تشکیل حزب و همکاری در زمینه پروژه‌های دو سر سود در عرصه‌های مختلف را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.»  

پوتین همچنین ابراز اطمینان کرده که طرح‌های مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان این رویداد، همکاری و شراکت بین دو کشور را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری روسی تاس از این مذاکرات با عنوان یک رویداد یاد کرده است.

نشریه آمریکایی نیوزویک در یادداشتی نوشته، روسیه و چین طی سال‌های اخیر همکاری‌های راهبردی نزدیک و فزاینده‌ای را در زمینه‌های اقتصادی، انرژی و دفاعی شاهد بوده‌اند. این روابط به‌طور بالقوه می‌تواند توازن قدرت در جهان را تغییر داده و موجب نگرانی عمیق واشنگتن شود. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا