بین المللیورزشی

امروز قرار بود المپیک توکیو ۲۰۲۰ آغاز شود اما …

خبرمهم: اگر ویروس کرونا در جهان شایع نمی شد از امروز پنجشنبه بازی های المپیک توکیو شروع می شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  به تعویق افتادن یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل کرونا چالش ها و سؤالات بی سابقه ای درباره  هزینه ها ، حمایت مالی و ایمنی به برگزار کنندگان تحمیل کرده است.

در این شرایط بسیاری از این سؤالات بدون جواب باقی مانده است نظرسنجی ها حاکی از آن است که ساکنان توکیو خیلی علاقه ای به میزبانی از المپیک ندارند.

بازی های پس از COVID چه شکلی خواهد بود؟

در یک کلام ، “ساده تر” – کلمه کلیدی جدید برای مسئولان المپیک ایجاد شده است. یوشیرو موری ، رئیس توکیو ۲۰۲۰ بهترین نتیجه را به دست آورد که گفت المپیک “قبلاً با شکوهی عجیب و غریب انجام می شد. اما نکته این است که در مواجهه با COVID بازیها آسان تر است.

 با اینکه میلیون ها نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست داده و اقتصاد جهانی با بدترین رکود از زمان رکود بزرگ روبرو بوده است ، مقامات در تلاش برای یافتن راه حل های برگزاری المپیک هستند.

توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: “ما به همراه شرکا و دوستان ژاپنی خود به دنبال راه های ساده سازی بازی ها ، چگونگی کاهش پیچیدگی بازی ها ، چگونگی کاهش هزینه های این بازی های به تعویق افتاده هستیم.”

اما دقیقاً سرنوشت بازیها چگونه ناشناخته مانده است. توکیو ۲۰۲۰ گفته است که ۲۰۰ اقدام احتمالی برای کاهش هزینه ها در حال بحث است.

برنامه هایی که گفته می شود روی میز باشد ، شامل کاهش تعداد تماشاگران و کاهش شرکت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه است.

طبق آخرین بودجه ، این بازی ها قرار بود ۱۲.۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد که بین کمیته سازمان دهنده ، دولت ژاپن و شهر توکیو مشترک بود.

اما این تعویق باعث افزایش هزینه های جدید شده است – از رزرو مجدد محل های حمل و نقل گرفته تا نگه داشتن کارمندان کمیته سازماندهی عظیم برای یک سال دیگر.

مقامات توکیو ۲۰۲۰ درمورد هزینه های اضافی مردد مانده اند و می گویند که آنها باید قبل از تهیه لایحه ، سمت سازمانی امور را نهایی کنند.

سردردهای اصلی چیست؟

تقریباً در تمام جنبه های بازی های المپیک پس از هفت سال آماده سازی ، باید دوباره آغاز شود. بیایید دو مورد از مشکلات اساسی را بپذیریم: حمایت مالی و مکان.

رئیس توکیو ۲۰۲۰ گفت که شرایط ۱۰۰ درصدی از مکان های سال آینده را تضمین کرده است و برنامه مسابقه را کاملاً بدون تغییر تعیین می کند.

اما هنوز مشخص نیست که چقدر هزینه های مجدد اضافه می شود.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ دهکده ورزشکاران است که بسیاری از واحدها قبلاً به عنوان آپارتمانهای مجلل کنار دریا فروخته شده اند.

به تعویق انداختن و عدم اطمینان بیشتر پیرامون بازی ها شرایط را سخت کرده است.  تردیدهایی در مورد ۳.۳ میلیارد دلار که انتظار می رود روند نزولی آنها وجود داشته باشد – بیش از نیمی از درآمد توکیو است.

نظرسنجی ماه گذشته توسط NHK منتشر شده حاکی از آن است که ۶۵ درصد از حامیان مالی تصمیم نگرفته اند که حمایت مالی خود را برای یک سال دیگر تمدید کنند.

آیا بازی های توکیو حتی برگزار می شود؟ 

برخی فکر نمی کنند.

مقامات ارشد یعنی نخست وزیر شینزو آبه به اعلام کرد که تعویق دوم  غیرممکن است و اگر سال آینده این بازی ها برگزار نشود ، آنها مجبور به لغو کامل  خواهند شد.

باخ اظهار داشت که او نظر ژاپن را فهمیده که سال ۲۰۲۱ “آخرین گزینه” برای بازی های توکیو است و تأکید کرد که تعویق المپیک  نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.

حتی بزرگترین خوش بینان اعتراف می کنند که هیچ کس نمی تواند یقین داشته باشد که وضعیت ویروس کرونا  اجازه برگزاری بازی ها را بدهد یا خیر.

کنتارو ایواتا استاد بیماریهای عفونی در دانشگاه کوبه ، گفت: “با صداقت با شما حرف می زنم. فکر نمی کنم که المپیک به احتمال زیاد سال آینده برگزار شود. ممکن است ژاپن بتواند این بیماری را تا تابستان آینده کنترل کند ولی برگزاری بازی ها ممکن نیست. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا