بین المللی

دیوان کیفری بین المللی امروز حکم خود را در پرونده قطر صادر می‌کند

خبرمهم: دیوان کیفری بین المللی امروز (سه شنبه) حکم خود در پرونده اختلافات موجود از سال ۲۰۱۷ میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درخصوص ممنوعیت هوایی قطر صادر می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از القدس العربی،  تصمیم این دیوان، عالی ترین هیات قضائی سازمان ملل که مقرش در لاهه است، مربوط به مساله‌ای اساسی در اختلافاتی است که سه سال قبل میان قطر با بحرین، مصر، عربستان و امارات شکل گرفت.

این چهار کشور از دیوان خواسته‌اند تا تصمیمی را که سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) وابسته به سازمان ملل صادر کرده و تصمیم آن به نفع قطر صادر شده بود، لغو کند.

ایکائو پیشتر احکامی صادر کرده که به قطر فرصت می‌دهد در دادگاه در خصوص اقدامات کشورهای محاصره کننده صحبت کند.

این سازمان در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از اختیارات حقوقی‌اش برای پایان دادن به اختلافاتی که به موجب آن قطر کشورهای همسایه خود را به نقض توافق آزادی عبور هواپیماهای مدنی در حریم هوایی خارجی متهم کرده، استفاده کند.

این چهار کشور سریعاً مخالفت خود را با این تصمیم اعلام و تاکید کردند که سازمان هوانوردی مدنی نهادی نیست که اختیار تصمیم گیری در مورد این اختلافات را داشته باشد. این چهار کشور از قاضیان دیوان کیفری بین اللمللی خواستند تا تصمیم هیات هواپیمایی را ملغی و باطل اعلام کنند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا