بین المللیورزشی

در خروج برای ستین باز شد؟

خبرمهم: تنها سه بازی تا پایان بازی‌های لالیگا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باقی مانده و بارسلونا چهار امتیاز از رقیب سنتی خود عقب است و برای رسیدن به قهرمانی چشم‌انتظار لغزش شاگردان زیدان است. هرچند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، زمان برای بارسلونا تمام شده است. ارتش کاتالان شانس کمی برای قهرمانی در لالیگا دارد و این می‌تواند زنگ خطری برای کیکه ستین باشد. او که در ژانویه هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت حالا تنها پس از ۱۹ بازی، به این نتیجه رسیده که آینده روشنی در بارسلونا ندارد.

تنها سه بازی تا پایان بازی‌های لالیگا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باقی مانده و بارسلونا چهار امتیاز از رقیب سنتی خود عقب است و برای رسیدن به قهرمانی چشم‌انتظار لغزش شاگردان زیدان است. هرچند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

گرچه بارسلونا در بازی گذشته‌اش برابر اسپانیول پیروز شد، اما شرایط همچنان برای ستین سخت و دشوار به نظر می‌رسد. اگر بارسلونای ستین نتواند قهرمان لالیگا شود، شاید این مربی حتی قادر نباشد این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند.

کیکه ستین

تغییر تاکتیک ستین در بارسلونا

کیکه ستین علاقه زیادی به بازیکن افسانه‌ای بارسا یعنی یوهان کرایوف فقید دارد. از همین رو بعد از رسیدن به نیمکت بارسلونا، سعی کرد این تیم را به سبک اصلی خودش بازگرداند، سبکی که در زمان حضور ارنستو والورده، کم‌کم به دست فراموشی سپرده شده بود.

ستین بعد از در دست گرفتن هدایت بارسلونا تلاش کرد برابر گرانادا سبک بازی این تیم را تغییر دهد. انقلاب کوچک ستین در بارسلونا تنها سه بازی طول کشید و با شکست مقابل والنسیا به پایان رسید. ستین بعد از این باخت به خوبی فهمید نمی‌تواند سبک خودش را به بارسلونا منتقل کند و به همان سیستم ۴-۳-۳ ابتدایی بارسلونا بازگشت: سبکی ترسو، خسته‌کننده و مبتنی بر خلاقیت مسی که منجر به اخراج والورده شد.

بازگشت به سیستم قدیمی بارسلونا هم نتوانست هواداران این تیم را راضی کند؛ ضمن اینکه بارسلونا در زمین هم نتیجه نمی‌گرفت و شکست در ال‌کلاسیکو نشان از مشکلات این تیم داشت. هرچند بارسلونای والورده خسته‌کننده بود، دست‌کم در زمین نتیجه لازم را به دست می‌آورد؛ اما بارسلونای ستین همان نتیجه را هم نمی‌تواند به دست آورد.

ستین و مسی

بحران در بارسلونا

تساوی ۲-۲ برابر سلتاویگو آغاز بحران بارسلونا بود. امتیازات ازدست‌رفته بارسلونا ستین را هر روز به سمت در خروج نزدیک‌تر می‌کرد. مشکلات درون تیمی هم گویای آن بود که ستین توان مدیریت بازیکنان بارسلونا را ندارد.

هرچند شرایط برای ستین پیچیده شده است، اما او یک شانس پیش روی خود دارد و آن شرایط عجیب و غریب باشگاه‌های فوتبال بعد از همه‌گیری ویروس کروناست. شیوع گسترده کرونا در اسپانیا باعث شد باشگاه‌هایی نظیر بارسلونا دچار مشکلات مالی شوند. مدیران بارسلونا بخشی از دستمزد بازیکنان این تیم را کاهش دادند و همین موضوع نشان می‌دهد مدیران این باشگاه برنامه‌ای برای تغییر کادر فنی‌شان ندارند.

تنها برنامه بارسلونا آوردن ژاوی به جای ستین بود که او هم قراردادش را برای یک فصل دیگر با السد قطر تمدید کرد تا بارتومئو درگیر وضعیت سختی شود. حالا هواداران بارسلونا در انتظار تغییر در مدیریت بارسلونا هستند. سال آینده زمان انتخاب مدیرعامل بارسلوناست و ژاوی هم به خوبی این موضوع را درک کرده و عجله‌ای برای بازگشت به بارسلونا ندارد.

نیمار و ژاوی

البته برخی گمانه‌زنی‌ها هم بر این است که بارتومئو تلاش دارد فرانسیسکو خاویر گارسیا پیمنتا سرمربی تیم B بارسلونا را جانشین ستین کند تا با خیالی آسوده به دنبال مربی بعدی بارسلونا باشد./اعتماد آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا