اجتماعیاقتصادی

کرونا پیشرفت چشمگیری در کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرد

خبرمهم: معاون شهردار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی ناشی از آن باعث شد پیشرفت چشمگیری در کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شود و آنها را به جلو هدایت کند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، عصر امروز امضای تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت ایرانسل برای توسعه اهداف شهر هوشمند و ارائه خدمات بر بستر مجازی منعقد شد.

فرجود مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در این نشست گفت: همکاری خوبی بین مجموعه شهرداری و ایرانسل در سنوات گذشته وجود داشته است اما محور جدیدی که مورد تفاهم قرار گرفته است موضوع شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به شهر هوشمند یک برنامه ویژه در شهرداری تهران و مجموعه ایرانسل دیده شده است که یکی از محورهای کلیدی آن ایجاد بسترهای مشترک ارتباطی است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: در قالب این تفاهم نامه یک مرکز آزمون بسیار مفصل در حال احداث داریم تا در آنجا پروژه شهر هوشمند را در آنجا به طور مشخص و متمرکز پیش ببریم.

فرجود افزود: محور بعدی بحث توسعه جایگاه های تست خدمات است به این معنا که هر خدمتی که قرار است به شهروندان ارائه شود در یک مکان مشخص ابتدا توسط شهروندان تست شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در اینگونه تفاهم نامه‌ها معمولا به اجرای آن و بعد از انعقاد تفاهم مربوط می شود. البته هم در ایرانسل و هم در شهرداری تهران ساختار برای اجرای این تفاهم نامه وجود دارد.

شهردار تهران موافق گسترش شهر هوشمند است

در ادامه این مراسم حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران هم گفت: پیش از برگزاری این جلسه با آقای شهردار تهران صحبتی داشتم و ایشان هم موافق گسترش فرایندهای شهر هوشمند هستند.

وی ادامه داد: کرونا هر چقدر بد بود اما ما را حداقل دو سال در حوزه فضای مجازی جلو انداخت و توانستیم به گسترش برخی از کسب و کارهای مجازی برسیم و آنها با پیشرفت مواجه شدند.

معاون شهردار تهران گفت: اگر پیش از کرونا این پیشرفت ها و توسعه ها انجام می‌گرفت شاید در این ایام خدمات ارزنده تری به شهروندان برای ماندن در خانه ارائه می شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا