اقتصادی

نرخ جدید ماسک اعلام شد

خبرمهم: صادقی نیارکی گفت: قیمت تمام شده هر واحد ماسک تولید شده در کارخانه با احتساب هزینه حمل و فروش به بیش از یک هزار تومان می‌رسد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قیمت ماسک‌های فروخته شده در مترو اظهار کرد: بنا بر مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا، ماسک مورد نیاز برای توزیع و فروش در مترو از محل تولیدات کارگاهی تامین خواهد شد. این ماسک‌ها از طریق اتاق اصناف و تعاونی تامین نیاز انجمن صنایع پوشاک تولید و در ایستگاه‌های مترو توزیع خواهد شد.

او بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با مترو انجام می‌شود غرفه‌هایی در اختیار بخش ذکر شده قرار خواهد گرفت تا فرآیند توزیع ماسک به خوبی انجام شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: مسئول قیمت گذاری و رسیدگی به قیمت‌ها در این حوزه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، اما در مجموع قیمت هر واحد ماسک درب کارخانه حدود ۷۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و فروش و مواردی از این قبیل به بیش از هزار تومان می‌رسد.

معاون صنایع وزارت صمت ادامه داد: این قیمت‌ها مربوط به ماسک‌هایی است که در کارخانه و توسط دستگاه تولید می‌شود در حالی که ماسک‌های فروخته شده در مترو کارگاهی بوده و توسط نیروی انسانی و با چرخ خیاطی تولید می‌شود که هزینه تمام شده را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

او بیان کرد: در کارگروه مشترک سازمان غذا و دارو و وزارت صمت نرخ مصوب تمام اقلام بهداشتی تعیین شده و در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفته است. دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان غذا و دارو بر فروش این اقلام نظارت می‌کنند/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا