اقتصادی

سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی رونمایی شد

خبرمهم: معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست با وزیر اقتصاد، معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی از سامانه اطلاعات یکپارچه شرکت‌های دولتی رونمایی کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، امروز (شنبه ۲۳ فروردین) در حاشیه نشست معاون اول رئیس جمهور با وزیر اقتصاد، معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی رونمایی شد.

هدف از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی، ایجاد بانک اطلاعات جامع و متمرکز به منظور گردآوری و ساماندهی اطلاعات مربوط به عملکرد، بودجه، صورت‌های مالی، حسابرسی و مدیران شرکت‌های دولتی در راستای افزایش شفافیت، پاسخگویی و نظارت و ارزیابی عملکرد شرکت‌های دولتی و همچنین بهره برداری از این اطلاعات در زمینه سیاست‌گذاری و تهیه و تظیم برنامه‌های اقتصادی کشور اعلام شده است.

کاربرد سامانه اطلاعات شرکت‌های دولتی چیست؟ 

طبق این گزارش، در این سامانه هر یک‌ از بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد، در بستر شبکه ملی اطلاعات به سامانه متصل شده و ضمن بارگذاری یا اصلاح اطلاعات مربوط به خود، در تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مشارکت می‌کنند.

همچنین، سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی در سه بخش “اطلاعات پایه”، “اطلاعات برگزاری مجامع و حسابرسی” و “اطلاعات مالی” طراحی و پیاده سازی شده است.

جزئیات اطلاعات درج شده در این سامانه

اطلاعات پایه این شرکت‌ها شامل موضوعاتی چون اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات هویتی مدیران، اطلاعات هویتی اعضای مجمع، اطلاعات سهامداران، اطلاعات نمایندگی‌ها و کارخانه‌ها و اطلاعات منابع انسانی است.

در بخش اطلاعات برگزاری مجامع نیز، اطلاعات مربوط به برگزاری مجامع و اطلاعات حسابرسی شرکت‌های دولتی در هر سال مالی، به صورت دوره‌ای در سامانه بارگذاری می‌شوند.

همچنین، اطلاعات مالی شرکت‌های دولتی، شامل بخش‌های صورت‌های مالی، یادداشت‌های همراه صورت‌های مالی، بودجه و اطلاعات مربوط به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا