اجتماعیاقتصادی

موج جدید ریزش ملخ صحرایی از هفته آینده

خبرمهم: سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر پیش بینی فائو، هجوم موج جدید آفت ملخ صحرایی از یک هفته تا ۲۰ روز آینده شروع می شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، بنابر آخرین آمار۴۷ هزار و ۵۵۸ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۶ استان جنوبی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، بوشهر و جنوب کرمان صورت گرفته است.

وی افزود: بنابر جلسه ویدیو کنفرانسی که روز گذشته با مدیران حفظ نباتات و تولید گیاهی این استان‌ها و ۴ استان دیگر که در معرض خطر ملخ صحرایی قرار دارند، ریزش قابل کنترل بوده و خسارتی به باغات و مزارع وارد نشده است.

میر ادامه داد: بنابر گزارش‌های اعلام شده امسال فیزیولوژی رفتاری ملخ وضعیت سخت تری را برای ما رقم می‌زند چرا که ملخ‌ها تمایل بیشتری برای ورود مستقیم به مزارع و باغات را دارند، در حالیکه سال گذشته در حاشیه دریا و نوار ساحلی اقدام به تغذیه، جفت گیری و تولید مثل می‌کردند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تغییر رفتار ملخ‌ها پیش بینی می‌شود امسال حجم ریزش‌ها نسبت به سال قبل بیشتر باشد.

 سازمان حفظ نباتات از ورود موج جدید ملخ‌های صحرایی به کشور خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های فائو و وضعیت جوی کشور پیش بینی می‌شود که از حدود یک هفته تا ۲۰ روز آینده موج هجوم مجدد آفت به صورت انبوه آغاز شود.

وی در پایان تصریح کرد: با ورود دسته جدید ملخ‌ها پیش بینی می‌شود که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر شوند، از این رو باید مبارزه به نحو مطلوبی انجام شود تا از سرایت به دیگر استان‌ها جلوگیری شود/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا