اجتماعیاقتصادی

دلایل افزایش استقبال از مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن/ ۵۰ هزار نفر آماده معرفی به بانک مسکن

خبرمهم: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افزایش استقبال مردم از مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت:50 هزار نفر از متقاضیان مرحله اول مسکن ملی به بانک مسکن معرفی می شوند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، محمود محمودزاده از آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای مسکن ملی مرحله اول، دوم و سوم گفت: برای مرحله اول مسکن ملی متقاضیان به استانها معرفی و یک برنامه زمان‌بندی اعلام شد که در چه تاریخی مراجعه کنند اما با توجه به شرایط بهداشتی رخ داده در کشور تا حدودی معرفی به بانک و اقدامات دیگر به تأخیر افتاد.

وی با بیان اینکه ایده‌ای در حال بررسی است که با توجه به وضعیت رخ داده دز کشور آن را انجام خواهیم داد تأکید کرد: اگر بعد از سال جدید نیز وضعیت بهداشتی این گونه ادامه یابد قصد این را داریم که بارگذاری‌های مربوط به معرفی به بانک را الکترونیکی کنیم.

محمودزاده ادامه داد: تاکنون از مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ هزار نفر آماده معرفی به بانک مسکن برای تشکیل پرونده هستند که تلاش ما این است که با همکاری بانک شیوه‌ای طراحی شود که این اقدامات به صورت الکترونیکی انجام و پرداخت شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی گفت: ثبت‌نام مسکن ملی از شنبه هفته گذشته در ۱۷ استان آغاز شد و تا دیروز بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از امروز نیز مرحله سوم در ۸ استان آغاز شد.

به گفته وی، طی ۴۵ روز تلاش خواهد شد تا واجدین شرایط را انتخاب و مشخص کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که در مرحله دوم برخی استان‌هایی داشتیم مثل اصفهان و یا البرز که در مرحله نخست هم حضور داشتند گفت: در مرحله سوم و حتی چهارم استان‌هایی حضور دارند که در مرحله نخست نیز نام آنها وجود دارد در  این استان‌ها متقاضیان می‌توانند در شهرهای جدید نیز ثبت‌نام کنند به همین دلیل است که مثلاً نام اصفهان هم در مرحله نخست ثبت‌نام بوده هم در مرحله سوم نام آن ذکر شده است.

محمودزاده با تأکید بر  اینکه مردم به هیچ وجه برای ثبت‌نام به کافی نت‌ها مراجعه نکنند، گفت: متقاضیان می‌توانند یا با ورود به سامانه tem.mrud.ir و یا با پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: فراهم شدن شرایط ثبت‌نام به شیوه پیامکی میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن را حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش داده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا