اقتصادیبین المللی

مسافران ایرانی نگران بازگشتشان نباشند

خبرمهم: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای مسافری ایران به هر کشوری که به خاطر پیشگیری از کرونا ممنوع شود؛ جای نگرانی برای ایرانیان وجود ندارد، چرا که برای بازگرداندن مسافران ایرانی مجوز می‌گیریم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، در پی گسترش ویروس کرونا پروازهای مسافری ایران به برخی کشورها ممنوع شد و برخی دیگر از کشورها آن را مشروط به داشتن اظهارنامه سلامت از سوی مسافران کردند.

به عنوان مثال کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان پروازهای مسافری ایران را به مقصد کشورشان مشروط به داشتن و ارائه اظهارنامه سلامت از سوی مسافران کردند که البته این مکانیزم در هر یک از ۴ کشور براساس پروتکل‌های بهداشتی متفاوت بوده، اما تقریبا شرایط آنها با یکدیگر یکسان است.

در این رابطه رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پروازهای کنسل شده از سوی برخی کشورها و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه گفت: ممکن است هر کشوری به خاطر ترس از شیوع کرونا در کشور، پروازهای مسافری را از ایران یا هر کشوری دیگری که این ویروس در آن جا شیوع پیدا کرده، لغو کند اما جای نگرانی برای مسافران ایرانی سفر کرده به این کشورها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین مواردی برای بازگرداندن اتباع و مسافران ایرانی در هر جایی که پروازها ممنوع شده باشد، مجوزهای لازم را دریافت خواهیم کرد تا بتوانیم هم وطنانمان را به کشور بازگردانیم و این اتفاق نیز تاکنون رخ داده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا