اقتصادی

ارائه ۳ راهکار برای قوی‌تر شدن اقتصاد/ دولت و مجلس فعلی بدترین‌ها بعد از انقلاب بوده‌اند

خبرهای فوری: مشاور وزیر اقتصاد دولت یازدهم با بیان اینکه دولت با انتظار معجزه از برجام اقتصاد را رها کرد، گفت: برای قوی‌تر شدن اقتصاد دولت و مجلس باید نظام‌نامه اقتصاد بدون نفت را ارائه دهند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، اگرچه قوی شدن اقتصاد برای رسیدن به استقلال اقتصادی برای هر کشوری حائز اهمیت است اما اهمیت این موضوع برای اقتصاد کشورمان که در طول ۴۰ سال گذشته دائما در معرض فشار‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی قرار داشته اهمیت چندین برابر می‌یابد، اما نکته مهم آن است که علیرغم علم به این موضوع هنوز نتوانسته‌ایم اقتصاد کشور  را به طور کامل یا حداقل در سطح زیادی از فشارها و مسائل مختلف خارجی در امان نگاه داریم و اثرات این تکانه‌های مختلف بر اقتصاد همواره  در لایه‌های مختلف زندگی مردم  بروز کرده است.

سالهاست مسئولان کشور  درباره اقتصاد بدون نفت و الزام به توسعه صادرات غیر نفتی حرف می زنند اما در عمل عزمی برای دستیابی به این مهم دیده نمی‌شود

 بعد از جنگ تحمیلی، برنامه های زیادی برای اقتصاد و پیشرفت آن در نظر گرفته شده  اما با تحقق آن اهداف فاصله بسیاری داریم  بطوریکه هرگاه قیمت نفت  افزایش یافته  فاصله دولت‌ها از اهداف تعیین شده برای رشد اقتصاد بیشتر شده و خود را بی‌نیاز از  کسب درآمدهای دیگر دانسته‌اند و دوباره به سمت اداره کشور با ارز حاصل از نفت حرکت کرده‌اند و هر گاه فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها افزایش یافته و مشکل فروش نفت پیدا کرده‌ایم مسولان به یادآورده‌اند که باید از راه‌های دیگر کسب درآمد کنیم، در مجموع باید گفت که هیچ گاه سیاست اقتصادی منسجم و با برنامه‌ای برای رشد اقتصادی نداشته‌ایم و به گفته حیدر مستخدمین حسینی اقتصاد ما حرکتی رقصان و پاندولی دارد.

  اما حقیقت آن است که چه در شرایط تحریم باشیم و چه در شرایط تحریم نباشیم باید فکر فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن را فراموش کنیم و این مساله‌ای که نه اکنون بلکه باید از چندین دهه قبل به آن متمرکز می‌شدیم و اقتصادمان را مانند بسیاری از کشورهای دنیا بدون نفت اداره می‌کردیم.

اما سوال اینجاست که راهکار چیست؟ آیا اصلا با توجه به مختصات اقتصادی کشورمان راهکارهایی برای جدایی از درآمدهای نفتی وجود دارد یا خیر؟ آیا کشورمان راهی برای قوی‌تر شدن اقتصاد دارد؟ اصلا کشورمان در اقتصاد قوی هست که بخواهیم آن را قوی کنیم؟ پاسخ این سوالات را باید از زبان کارشناسان اقتصادی شنید به همین دلیل گفت‌وگویی با حیدر مستخدمین حسینی مشاور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم داشته‌ایم که در ادامه آمده است:

دولت و مجلس فعلی بدترین‌ها بعد از انقلاب بوده‌اند

دولت و مجلس چه اقداماتی برای قوی‌تر شدن اقتصاد باید انجام دهند و عملکرد مجلس فعلی در رابطه با انجام این اقدامات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مستخدمین حسینی: ارزیابی کارکرد مجلس دهم و  همچنین دولت فعلی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، شرایط اقتصادی، تصمیمات اقتصادی و قوانین مصوب از سوی مجلس حاکی از آن است که هم دولت دوازدهم و هم مجلس دهم بدترین دولت و مجلس بعد از انقلاب بوده‌اند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. از این حرف های بی سند که هزاران می شود گفته شود این مجلسی که با این شکل تشکیل میشه چه معجزه ای می خواهد بکند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا