اقتصادی

آیا وقت فروش ‌دلار و سکه‌های طلا رسیده؟

خبرهای فوری: گزارشی درباره جدیدترین اختلاف قیمت خرید و فروش در بازارهای ارز و طلا. گروه بازار

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، اگر با بالا رفتن قیمت‌ها در بازار سکه و ارز شگفت‌زده می‌شوید، بهتر است آرامش خودتان را حفظ کنید. چراکه قیمت‌های اعلام‌ شده عموما نرخ فروش سکه و ارز در بازار است و اگر بخواهید دلارها یا سکه‌هایی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید در بازار بفروشید، باید با نرخ‌هایی پایین‌تر از قیمت روز بازار کنار بیایید. فعالان بازار‌های سکه و ارز برای حاشیه سودشان، نرخ خرید را عموما پایین‌تر از قیمت فروش در نظر می‌گیرند.

*** دلار؛ اختلاف ۱۰۰تومانی

فعالان بازار آزاد دیروز دلار را با قیمت ۱۳هزار و ۵۸۰تومان می‌فروختند. آنها عموما قیمت خرید دلار را ۱۰۰تومان پایین‌تر اعلام می‌کنند. بر این اساس اگر بخواهید دلارهایتان را در بازار آزاد بفروشید، باید به نرخ ۱۳هزار و ۴۸۰تومان اکتفا کنید. اختلاف قیمت خرید و فروش دلار بعضی روزها به ۱۵۰تومان افزایش پیدا می‌کند.

*** یورو؛ اختلاف ۱۵۰تومانی

هر یورو در بازار آزاد ۱۴هزار و ۹۷۰تومان قیمت دارد، اما نرخ خرید عموما ۱۵۰تومان پایین‌تر اعلام می‌شود. تفاوتی نمی‌کند یورو را به دلال بفروشید یا صرافی، در هر دو صورت قیمت خرید پایین‌تر است. دیروز نرخ خرید یورو در بازار ۱۴هزار و ۸۲۰تومان بود. بعضا ممکن است اختلاف قیمت خرید و فروش یورو در بازار به ۲۰۰تومان برسد.

*** پوند انگلستان؛ اختلاف ۲۰۰تومانی

قیمتی که برای پوند انگلستان اعلام می‌شود، نرخ فروش در بازار است. فعالان بازار ارز عموما اختلاف قیمت خرید و فروش پوند انگلیس را ۲۰۰تومان در نظر می‌‍‌گیرند. دیروز این ارز در بازار با نرخ ۱۷هزار و ۷۵۵تومان فروخته می‌شد و نرخ خرید رقمی ‌حدود ۱۷هزار و ۵۵۵تومان بود.

*** درهم امارات؛ اختلاف ۲۰تومانی

ارز پرطرفدار تاجران ایرانی در بازار دیروز حدود سه‌هزار و ۶۹۵تومان قیمت خورد. باید توجه داشته باشید که این قیمت مربوط به نرخ فروش است و قیمت خرید عموما ۲۰تومان کمتر از نرخ فروش در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس دیروز فعالان بازار ارز درهم را با نرخ سه‌هزار و ۶۷۵تومان می‌خریدند.

*** لیر ترکیه؛ اختلاف ۲۰تومانی

اختلاف قیمت خرید و فروش برای لیر ترکیه که اغلب متقاضیان آن مسافران هستند، ۲۰تومان در نظر گرفته می‌شود. با این حساب اگر بعد از سفر لیرهای باقی‌مانده را برای فروش به بازار بردید، انتظار چندانی از فعالان بازار نداشته باشید. آنها دیروز در بازار لیر ترکیه را دو‌هزار و ۲۸۵تومان می‌فروختند و با نرخ دو‌هزار و ۲۶۵تومان می‌خریدند.

*** سکه تمام طرح جدید؛ ۱۰۰هزار تومان

فعالان بازار طلا، اختلاف قیمت خرید و فروش سکه تمام را عموما ۱۰۰هزار تومان در نظر می‌گیرند. با این حساب آنها با خرید و فروش هر سکه در روز ۱۰۰هزار تومان سود می‌کنند. دیروز قیمت سکه تمام‌بهار طرح جدید در بازار چهارمیلیون و ۹۵۰هزار تومان بود و فعالان بازار سکه را با نرخ چهارمیلیون و ۸۵۰هزار تومان می‌خریدند. در روزهای عادی، این اختلاف ۱۰۰هزار تومانی پابرجاست، اما در روزهایی که سکه نوسان زیادی دارد، ممکن است اختلاف نرخ خرید و فروش به ۲۰۰هزار تومان برسد.

*** سکه تمام طرح قدیم؛ ۱۰۰هزار تومان

قیمت فروش هر سکه تمام‌بهار طرح قدیم در بازار دیروز با قیمت چهارمیلیون و ۹۱۰هزار تومان فروخته می‌شد. این روزها اختلاف قیمت سکه تمام طرح جدید و قدیم کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده نرخ خرید و فروش برای این دو سکه ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شود. بر همین اساس دیروز نرخ خرید سکه تمام طرح قدیم در بازار چهارمیلیون و ۸۱۰هزار تومان بود.

*** نیم‌سکه؛ اختلاف ۱۰۰هزار تومانی

قیمت فروش هر سکه نیم‌بهار آزادی در بازار دیروز حدود دومیلیون و ۵۲۰هزار تومان بود. با اینکه نیم‌سکه و ربع‌سکه قیمت پایین‌تری نسبت به سکه تمام دارند، اما اختلاف نرخ خرید و فروش برای این سکه‌ها برابر با اختلاف سکه‌های تمام در نظر گرفته می‌شود. به عبارتی فعالان بازار نیم‌سکه را هم ۱۰۰هزار تومان ارزان‌تر از نرخ فروششان می‌خرند. طوری که دیروز قیمت خرید نیم‌سکه در بازار دومیلیون و ۴۲۰هزار تومان در نظر گرفته می‌شد.

*** ربع‌سکه؛ اختلاف ۱۰۰هزار تومانی

سکه ربع ‌بهار آزادی با وجود قیمت پایین‌تری که دارد، اما همچنان نرخ خرید آن در بازار عموما ۱۰۰هزار تومان کمتر از قیمت روز در نظر گرفته می‌شود. برای مثال دیروز هر ربع سکه با نرخ یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان فروخته می‌شد و اگر کسی می‌خواست ربع ‌سکه‌هایش را در بازار طلا بفروشد، باید به نرخ یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان اکتفا می‌کرد.

*** سکه گرمی؛ اختلاف ۶۰هزار تومانی

فعالان بازار طلا عموما سکه گرمی ‌را ۶۰هزار تومان پایین‌تر از قیمت روز می‌خرند. طوری که نرخ فروش سکه گرمی ‌دیروز در بازار ۹۷۰هزار تومان بود و اگر برای فروش به بازار می‌رفتید، عموما با نرخ ۹۱۰هزار تومان مواجه می‌شدید. اختلاف قیمت خرید و فروش سکه گرمی‌ در بازار بعضی روزها ممکن است به ۱۰۰هزار تومان برسد. /هفت صبح

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا