اقتصادی

راهنمای پس گرفتن یارانه معیشتی

خبرهای فوری: مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی شش روز دیگر به‌پایان می‌رسد. سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند همچنان تا ۲۴دی ماه برای ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir فرصت دارند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، این فرصت برای افرادی ایجاد شده است که قبلا یارانه نقدی را هم دریافت نمی‌کردند ولی اگر حالا با درخواست آنها موافقت شود، در فهرست بسته‌ معیشتی قرار می‌گیرند. طبق قانون خانوار‌های تک‌نفره ۵۵هزار تومان، دو نفره ۱۰۳هزار تومان، سه نفره ۱۳۸هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

واریز این یارانه در روزهای ۲۷ تا ۲۹آبان آغاز شد و در ۱۰دی‌ماه خانوارها دومین مرحله یارانه را دریافت کردند. اما افرادی که در مرحله دوم مشمول دریافت یارانه شده‌ بودند حس بهتری داشتند چون یارانه مرحله اول و دوم یکجا برایشان واریز می‌شد. بعضی از کسانی که یارانه نقدی نمی‌گرفتند نسبت به‌ از قلم افتادن اسم‌شان در فهرست یارانه معیشتی اعتراض داشتند.

به‌همین خاطر معترضان با شماره‌گیری کد دستوری #۶۳۶۹* یک شناسه دریافت کردند و حالا می‌توانند ثبت‌نام خود را تا ۲۴دی‌ماه تکمیل کنند. ظاهرا مهلت درنظر گرفته شده قرار نیست تمدید شود. پس سعی کنید مراحل را درست و به‌ترتیب انجام دهید.

* یک: ابتدا برای ورود به سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد ۱۰ رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹

* دو: برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره‌حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد، مثال: ۳۳۳۳۵۵۵۵. توجه کنید که شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد. همچنین در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید.

* سه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.
* چهار: برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد ۱۰رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹

* پنج: چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید. همچنین چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.
* شش: تصویر امنیتی برای حفظ محرمانگی اطلاعات شما قرار داده شده است. لطفا عددی که در این تصویر نمایش داده شده است را در کادر وارد کنید.

*** چیزهایی که باید انجام دهید:
* یک: تنها از سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای مشاهده وضعیت بسته حمایت معیشتی دولت استفاده کنید.
* دو: چنانچه یارانه خانوار شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده است، نیازی به ثبت نام جدید ندارید و جهت ورود به سامانه می‌توانید از تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۸ مجدداً با شماره حسابی که قبلاً یارانه شما به آن واریز می‌شده است، مراجعه کنید.
* سه: چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اید یا از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اید، بر روی دکمه «ثبت خانوار»
کلیک کنید.

*** چیزهایی که باید درباره «ثبت خانوار» بدانید
* یک: ثبت‌نام بسته حمایت معیشتی، برای خانوار‌هایی که تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند امکانپذیر است. همچنین خانوار‌هایی که از اردیبهشت ۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.
* دو: کارکنان نیرو‌های مسلح در این سامانه ثبت نام نکنند و امور مربوط به بسته حمایت معیشتی را مانند گذشته از نهاد مربوطه پیگیری کنند.

* سه: لازم است که اطلاعات وارد شده مربوط به سرپرست خانوار باشد و ترجیحاً شماره تلفن همراه وارد شده نیز به نام سرپرست خانوار باشد.
* چهار: پیش از ثبت اطلاعات، از صحت شماره تلفن همراه وارد شده اطمینان حاصل کنید، زیرا اطلاع رسانی‌های بعدی تنها از طریق شماره وارد شده صورت خواهد گرفت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. کارگر بازنشسته هستم و در تهران مستاجر هستم و در کل دنیا بنام من و خانواده ام یک ماشین بنام من هست که ده میلیون هم نمیخرند . کل پول واریزی به حساب من حقوقم هست که کمی بیشتر از سه میلیون هست و همسرم خانه دار و دو عرزند دانشجو دارم. چطور شده به من تعلق نگرفته؟!
    هیچ علتی هم ذکر نکردند . جناب نوبخت یادتان هست چطور وف دستتان را نشان نیدادید که این طرحوبرای کمک به اقشار آسیب پذیر است. چی شد؟ ۶۰ میلیون نفر گرفتند ؟ دولت واقعا ضعیف عمل کرد و همه چیز گران شد حتی چیزهائی که ارتباطی با بنزین ندارند. واقعا شرمنده زن و بچه هستم و حقیقتا خسته شدم از بس گفتم ندارم. گاهی از خودم خجالت میکشم.

  2. سلام من حقوقم ۲۱۲۳۰۰۰ تومان هستش ماشین هم ندارم .خونه هم ندارم .الان مستجر هستم قسط هام خیلی زیاده توخرج خودم موندم ولی گفتن یارانه معیشتی به من تعلق نمیگیره آیا این درسته شما رو چه اسنادی تحقیق کردید که به من تعلق نمیگیره به منم بگید بدونم شاید اموالی دارم که خودم خبر ندارم .تازه شم چند بار توحساب بانکی من از پول محل کارم برای دریافت پول نقد برای شرکت پول اومده توحسابم وبرداشت شده که مال من نبوده .حالا آیا این درسته که به تعلق نگیره میخوام که دوباره بیایید زندگی منو چک کنید .

  3. این انصافه آخه بخدا میشناسم ماهی ۸ در میاره بسته گرفته ولی من که ما ۱ الی ۱۳۰۰میگریم به من نداده تازه ۳ تا پلاتینم تو بدنمه کار گر ساختمانی هم هستم . تو رو خدا درست بررسی کنید

  4. اخه بی همه چیزا تا کی میخواید خون ملتو تو شیشه کنید….
    ثابت کنید من اگه ۱۳ میلیون که هیچ حتی ماهی دومیلیون درامد داشتم بی شرفم اگه تا اخر عمر نصفشو ندم به شما…
    تف به ناموس و شرفتون بیاد خوکهای بیشرف

    1. اکثریت مردم مثل شما گیر این ادمای بی شرف افتادن برای منم زدن ماهی ۳۵ میلیون تومان بخدا درامد من ماهی حدودا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان هست

  5. با سلام اینجور که توی اخبار و رسانه اعلام شده یارانه معیشتی به کسانی تعلق میگیرد که درامد ماهیانه زیر ۸ میلیون تومان ماشین زیر ۳۰۰ میلیون تومان و مسکن زیر ۹۰۰ میلیون در شهر های بالای ۲۰۰ هزار نفر داشته باشند بقران قسم اگه قران رو قبول داریدشرایطی که اعلام کردین دروغه چون نه ماشین ۳۰۰ میلیونی دارم نه حقوق بالای ۸ میلیون نه مسکن بالای ۹۰۰ میلیون ( قسط ۲۰۵۰۰۰۰ تومانی مسکن پرداخت میکنم) در ضمن اگه ماشینم بالای ۳۰۰ میلیون ارزش داره من میدمش به شما ۲۵۰ میلیون و هرچه بالای ۳ میلیون قسط های دیگه رو ازش کم کنم مال شما !!! اخه چرا دروغ تحویل مردم میدین اگه واقعا در حساب رسی واقعا درست میگین واسه نمونه من نوعی رو ببرین صدا و سیمای سراسری و حساب رسی که انجام دادین با دلیل و مدرک ابروی مرا توی کل ایران ببرید بگید این درامد رو داری همه ببیند خدا رو شکر با اجازه ای که ازم گرفین واسه برسی در امدم نامردین اگه ثابت نکین که من مطابق مدارکی که دارین مستحق دریافت یارانه معیشتی نیستم اینقدر ملت رو اذیت نکنید هر موقع به سایتی که اعتراض ثبت کردم مراجه میکنم پیام میده جهت بررسی چند روز دیگه به شما اعلام میشود

  6. سلام. من یه خانم خانه دار هستم وبا دوفرزند پسرم زندگی میکنم بخدا اصلا هیچ حقی رعایت نشده بسته حمایتی به ما تعلق نگرفته مستاجرم بدون حقوق و بسختی زندگی روزمره خودم رو میگذرونم این چه عدالتیه این چه قانونیه به خانواده هایی که سه تا حقوق دارن خونه دارن ۳ تا ماشین دارن بسته حمایتی دادن مارو از قلم انداختن خدارو فقط فراموش نکنید چون فقط خداست که حق و ناحق نمیکنه و آه مظلوم و بدجوری میگیره.

  7. کارگری باز نشسته نه خانه دارم نه ماشین ولی به من تعلق نگرفته اگر برسی درست انجام شود حق کسی از بین نمی رود تا این ساعت مورخه ۱۸ دی ماه با اینکه اعتراض هم کردم خبری نیست

  8. سلام
    خیلی جالبه من بیکارم دارم با موتور کار میکنم به من یارانه پرداخت نمیشه اعتراض هم کردم به من زدند تو درامدت خیلی بالاست جوری تو حسابم پول دراومده که خودم خبر ندارم بابا دروغ میگن همه سرکارن فقط خدا لعنتشون کنه

    1. دقیقاً من نه خونه دارم نه املاکی شاملشما نمیشه فقط هرکی بیمه هست بهش دادن ..این دولت فقط خوب بلده دزدی کنه

  9. ای خدااااا
    مثلا ی بد بختی خونه هم داشته باشه
    در عوض مریض و هزار بدبختی دیگه هم داشته باشه باید چه خاکی به سرش بریزه؟
    من مریض دیالیزی و قلبی دارم (مادرم)
    جدا از هزینه و پول درمان و دارو فقط روزی ۵۰هزار تومن کرایه میدم که مریضم بره دیالیز
    که هفته ای سه روز میشه ماهیانه ۷۵۰ تومن
    در صورتی که قبل از این معیشتی که منتشو هزار بار سر مردم بدبخت گذاشتن. من روزی ۴۰تومن کرایه میدادم که میشد ماهیانه ۶۰۰ تومن
    فقط ماهیانه ۱۵۰تومن واسه کرایه رفتن به دیالیزش اضافه شده
    تازه مخارج آزمایش و دارو و درمان و عمل و بیمارستانش به کنار که همه سرسام آور شده
    پدرم که از هزینه ها به داد اومده بود گذاشت و رفت تازه کارت یارانه و معیشتی رو هم برده با خودش
    خواستیم یارانشو جدا کنیم ،اونم ندادن ، گفتن باید طلاق نامه یا فوت نامه باشه
    یعنی اینقدم ی نفر حق داشتن یارانه خودشو نداره
    چه رسد به معیشتی

  10. باسلام
    خانواده ما دو نفریه مجموع درآمد ماهانه مون زیر ۵ میلیونه
    ی پراید مدل ۸۵ داریم
    حدودا یک و نیم ماهه آپارتمان با ۸۰میلیون وام مسکن خریدیم ۱۹۲ میلیون الان آپارتمان رهنه بانکه توو شهرهای کوچیک
    توو سایت تهدید کرده هیچ یک از اعضای خانواده نباید صاحب هیچ ملکی باشند اگه رضایتنامه رو پر کنید یارانه معمولیتون هم قطع میشه آخه مگه خونه ای که سه دونگ سه دونگ به نام زوجینه و رهنه بانکه تازه اونم ۱۹۲ میلیونه جزء خونه های ۵۰۰میلیونی توو شهرهای کوچیک که خود دولت اعلام کرده میشه؟
    لطفا راهنمایی کنید ما رضایت نامه رو پر کنیم یا نه؟ متشکرم

  11. سلام
    وقتتون بخیر
    عذرخواهی میکنم چطوری میشه دولت به۶۰میلیون نفر از ۸۰میلون نفر یارانه معیشتی داده اونوقت توی محله ی ۱۴۰۰نفریه ما ۱۰۰۰نفر به بالا یارانه معیشتی رو نگرفتیم
    😐😐😐😐
    اگه سرکاریه لطفا ما رو هم در جریان بزارین الکی به کافی‌نت پول ندیم، 😕😕😕

  12. باسلام.من سرپرست خانوار هستم وطبق حرف خودشان درسایت حقوقم زیر۵میلیون هست و خانه ای که دارم قیمت ۴۵۰میلیون می باشد.اونجا که پیام میاد هیچ یک از اعضای خانوارشما صاحب ملک نباشد.شامل خود سرپرست هم می شود؟ولی در سایت گفته بودن مبلغ خانه باید یک میلیارد تومان باشد تاشامل شما بشود.انگار پیام اعتراض یک نوع تهدید به قط یارانه قبلی می باشد.لطفا بهم بگید؟نداشتن هیچ گونه ملکی منظور خود سرپرست خانوار هم هستش

  13. سلام.من یک کارمند پیمانی هستم که حقوقم زیر ۵ میلیون تومن است.یک ماشین پراید ۸۳ دارم و یک خونه قولنامه ای که با وام گرفتم در اطراف کرج.والسلام.بعد از اعتراض جوابی که دیروز از سایت گرفتم این بود که یارانه معیشتی به من تعلق نمیگیره.که من دوباره اعتراضمو ثبت کردم.این عدالتی نیست که ازش دن میزنند.خواهشا اگر جایی یا راهی است که من برم و اعتراض کنم معرفی کنید.

  14. سلام
    بنده ثبت نام کردم بعدازآبانماه قرارشددیماه مثلا واریزبشه هردوماه باهم که فعلا تالان واریزنشده لطفا پیگیری کنید گفتیدتا۲۴دیماه فرصت داریدازروزی که گفتیدتالان خراب بوده سیستم سازمان
    یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا