اجتماعیاستانیاقتصادی

۵۰۰ میلیارد تومان خسارات ناشی از سیل در هرمزگان

خبرهای فوری: استاندار هرمزگان گفت: طبق گزارشات بدست آمده، هزینه خسارات حادثه سیل هرمزگان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، فریدون همتی استاندار هرمزگان  درباره وضعیت استان پس از حادثه سیل، گفت: بارندگی اخیر استان هرمزگان و شهرهای پارسیان و بستک بی‌سابقه بود و در عرض چند ساعت شهر پارسیان شاهد حدود ۲۱۳ میلی‌متر و شهر بستک شاهد حدود ۲۳۰ میلی‌متر بارندگی بود که با همکاری مردم، بخش خصوصی، نیرو‌های نظامی و انتظامی این موضوع مدیریت شد.

او با بیان اینکه این حادثه خساراتی هم داشت، ادامه داد: طبق گزارشات بدست آمده، هزینه خسارات حادثه سیل هرمزگان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار هرمزگان درباره تماس تلفنی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با او، گفت: آقای جهانگیری در دو مرحله با بنده تماس گرفتند و در این تماس‌های پی در پی شرایط استان را جویا شدند، همچنین در گزارشات اولیه، میزان خسارت‌ها را به اطلاع او رساندیم.

او تصریح کرد: آقای جهانگیری مرتباً آخرین وضعیت کمک‌رسانی را از ما جویا می‌شدند و در این تماس‌ها به بنده اعلام کردند که اگر کمکی از دست ما برمی‌آید و به کمک استان‌های هم‌جوار نیازمندید، اطلاع دهید تا کمک‌رسانی انجام شود.

همتی افزود: خوشبختانه با تلاش مردم، مسئولان و ستاد مقابله با بحران بتوانستیم بدون سروصدا این حادثه را مدیریت کنیم؛ میزان آب‌گرفتگی در استان هزمرگان بیشتر از استان خوزستان است؛ اکنون در حال بررسی خسارت‌های وارده از قبیل زمین‌های کشاورزی، ابنیه‌ها، جاده‌ها، زیرساخت‌ها و مخابرات هستیم و انشاءالله بتوانیم با حمایت دولت در اسرع وقت این مشکلات را رفع کنیم و در خدمت مردم باشیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا