اجتماعیاقتصادی

ملک، خودرو و احکام حقوق ملاک حذف سبد معیشتی خانوار

خبرهای فوری: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مالکیت خودروی بالای ۲۵۰ میلیون تومان، ارزش ملک بالاتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در تهران و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان و احکام حقوقی بالای پنج میلیون تومان شاخص حذف سبد حمایتی معیشتی است

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، با پایان یافتن دور نخست واریز نقدی طرح حمایت معیشتی دولت بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که شاخص‌های حذف خانوار از دریافت سبد معیشتی چیست و آیا واقعا ۶۰ میلیون نفر سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت کردند؟

«احمد میدری» در پاسخ به این شبهه ها گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در قالب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار، ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: حدود ۲۴ میلیون خانواده یارانه‌بگیر داریم که ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بسته حمایت معیشتی گرفته اند البته کمتر از یک میلیون خانوار نیروهای نظامی و مسلح هم داریم که آنها هم بسته گرفته‌اند. در واقع ۲۳  میلیون نفر بسته حمایتی نگرفته‌اند که ۲۰ درصد کشور را شامل می‌شوند.

وی درباره مبنای شناسایی مشمولان نیز گفت: ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر داریم. از این تعداد ۱۸ میلیون نفر بسته معیشتی نمی‌گیرند. تعدادی هم حذف شده‌ و انصراف داده‌اند بنابراین ۲۴ میلیون تفاوت در آمار یارانه بگیران و بسته معیشتی بگیران وجود دارد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مبنایی که برای انتخاب ۶۰ میلیون نفر قرار داده‌ایم، مشخص هستند. افرادی مشمول حذف شده‌اند که درآمدشان و دارایی‌هایشان بر اساس شاخص‌های عینی که در جامعه وجود دارد، سنجیده شده و بالاتر بوده است. با این حال اگر خانواده‌ای معتقد است که سطح درآمدی‌اش از سطحی که ما اعلام می‌کنیم پایین‌تر بوده است، می‌تواند از طریق سامانه اعلام کند.

وی افزود: ما دو دسته اطلاعات داریم؛ نخست اطلاعاتی که دولت ورود به آنها را مشروط به اجازه افراد کرده که شامل اطلاعات نظام بانکی و بازار سهام میشود. دسته دوم شاخص‌هایی هستند که ورود به آن آزاد است مانند خودرو، ملک و… که به نام افراد است بنابراین خانواده‌ای که خودرو و خانه دارد و اعضای آن شاغل هستند احتمالا جزو آنهایی بوده که کاندیدای حذف از فهرست بوده‌اند.

میدری اظهارداشت: سه دسته شاخص برای سنجش وسع داریم. یک شاخص دارایی افراد را نشان می‌دهد که شامل ملک و خودرو است و به هرکدام وزن داده می‌شود./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا