اقتصادیبین المللی

در دادگاه مطرح شد؛ توضیحات دیواندری در رابطه با خروج از لیست تحریم

خبرهای فوری: متهم بانک ملت در جلسه دادگاه گفت: خروجم از لیست تحریم‌های آمریکا به دلیل اثرگذاری بانک ملت بوده است و وکلایی برای پیگیری امور گرفتیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، علی دیواندری در جلسه امروز محاکمه خود در دادگاه مفاسد اقتصادی درباره نحوه خروجش از لیست تحریمهای آمریکا، اظهار کرد: بعد از خروجم از بانک پارسیان نگرانی شورا به بانک پارسیان ارائه داده شد و با مدیر فعلی بانک جلسه گذاشتیم و زمانی که گزارش به دست شورا رسید آرامش خاصی حاصل شد و از بنده هم تشکر شد من خلاف واقع صحبت نمی‌کنم و دادگاه محضر محترم و مقدسی است.

متهم دیواندری افزود: نماینده دادستان از جلسه اول نکاتی را مستمرا بیان می‌کنند که به آن‌ها پاسخ می‌دهم ماده ۲۰۳ آیین دادرسی کیفری درباره پرونده شخصیت است برایم جای سوال می‌باشد پرونده شخصیت برای تعیین تفاوت متهمان به لحاظ شرایط آن‌ها می‌باشد تا قضات به آن‌ها عنایت کنند برخی موارد مطرح شده توسط نماینده دادستان صحت نداشت و برخی صحبت‌های وی نیز تهدید و برخی از سخنان نماینده دادستان تهمت و افترا و نشر اکاذیب بود و نکاتی خارج از کیفرخواست بیان شد مطالب نماینده دادستان پرونده شخصیت نبود بلکه پرونده ترور شخصیت بود که مطالب مطرح شده در مورد من مصداقی ندارد.

متهم دیواندری در خصوص نحوه خروج از لیست تحریم‌های آمریکا گفت: نحوه خروجم از لیست تحریم‌های آمریکا به دلیل اثرگذاری بانک ملت بوده است و وکلایی برای پیگیری امور گرفتیم آمریکا و اتحادیه اروپا همزمان ما را در لیست تحریم‌ها قرار داده بودند، اما اتحادیه اروپا اجازه داد که شکایت ما ثبت شود و ۵ مدیرعامل بانک از تحریم خارج شدند، اما آمریکا توجهی به مکاتبات نداشت. من با برجام از تحریم خارج شدم و افتخارم این است که در صف اول شکستن تحریم‌ها بودم و در عمل درسم را پس دادم و آمریکا دل خوشی از امثال ما ندارد. در انتقال وجوه به فلاحتیان و خرید کشتی اطلاعی نداشتم.

وی افزود: من در پرونده مومنی هرندی هیچ دخالتی نداشته‌ام و اسم من در این پرونده نیست.

نماینده دادستان در پاسخ به ادعای متهم گفت: اسم شما در این پرونده به وفور مشاهده می‌شود.

متهم دیواندری گفت: در خصوص پول‌هایی که بابک زنجانی از بانک ملت گرفته است فقط در این حد اطلاع دارم که زنجانی از بانک ملت پول گرفته است و جزئیاتی نمی‌دانم./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا