اجتماعیاستانیاصفهاناقتصادیتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

سهمیه بندی بنزین؛ اعتراضات در پی گران شدن بنزین در چند شهر کشور

خبرهای فوری: عمده اعتراضات در دسته های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده است و تاکنون شعارهای سیاسی چندانی گزارش نشده و بیشتر اعتراضات و شعارها مربوط به افزایش دفعتی قیمت بنزین است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، گزارش‌های خبرنگاران خبرگزاری دولت ایرنا حاکی از برگزاری تجمع‌های پراکنده در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در برخی از نقاط کشور در شامگاه جمعه – ۲۴ آبان – است. این اعتراض‌ها در برخی شهر‌ها مانند مشهد و سیرجان و برخی شهر‌های استان خوزستان دیده شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

این تغییرات در قیمت بنزین و سهمیه‌بندی اعمال شد سبب شد تا در برخی شهر‌ها تجمع‌هایی شکل بگیرد. در مشهد از حدود ساعت ۱۹ آمدوشد کند خودرو‌ها و حضور ده‌ها نفر معترض در محدوده تقاطع بلوار وکیل‌آباد و خیابان دانشجو بود که با تذکرات پلیس و برخی شهروندان این اعتراض پایان یافت. در بیرجند نیز اعتراض‌های پراکنده‌ای در سطح شهر انجام شد. در سیرجان، اما اعتراضات شدید بود و در این میان تهاجم عده‌ای از افراد، به انبار نفتی این شهر و با هدف آتش زدن آن، با واکنش نیروی انتظامی ناکام ماند.

در اهواز نیز تجمع شهروندان معترض به افزایش قیمت و توقف خودرو‌ها در دو خیابان این شهر باعث دشواری رفت و آمد شد که با تذکرات نیروی انتظامی تجمع پایان یافت. همچنین در محور شوشتر- دزفول نیز تجمع اعتراضی که همراه با دشواری رفت و آمد در محور شوشتر – دزفول بود تا پایان شب برطرف شد. در گچساران نیز مردم با تجمعی آرام در دوگنبدان به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند. مردم معترض در آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز در بخش‌هایی از شهر در اعتراض حضور یافتند. شیراز و بندرعباس نیز با تجمع محدودِ اعتراضی روبرو بود که تا پایان شب پایان یافت.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه از نیمه شب دیشب تاکنون در اظهارنظر‌هایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا بوده است و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌نفر از مردم ایران پرداخت کند.

خبرگزاری فارس نیز نوشت: تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین بعداز ظهر امروز جمعه در چند شهر کشور صورت گرفت که برخی از این تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس

پایان یافت.

تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین بعداز ظهر امروز جمعه در چند شهر کشور صورت گرفته است. بنابراین گزارشات، در شهرهای خوزستان و سیرجان کرمان این اعتراضات بیشتر بوده است.

در اهواز تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در چند نقطه شهر برگزار شد که معترضین در واکنش به افزایش قیمت بنزین شعار می دادند.

بعضی از تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافته اما همچنان در چند نقطه ترافیک ناشی از اعتراضات وجود دارد.

در مشهد نیز ترافیک ناشی از اعتراضات بنزین تعدادی از مردم و راننده ها گزارش شده است.

در سیرجان کرمان نیز اعتراضات مشابهی در حال برگزاری است.

عمده اعتراضات در دسته های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده است و تاکنون شعارهای سیاسی چندانی گزارش نشده و بیشتر اعتراضات و شعارها مربوط به افزایش دفعتی قیمت بنزین است.

روز گذشته دولت با سهمیه بندی بنزین نرخ بنزین سهمیه ای را ۱۵۰۰ و بنزین آزاد را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد.

همزمان دولت اعلام کرد برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، علاوه بر یارانه نقدی، مبلغ ۵۵ تا ۲۰۰ هزار تومان به خانواده های ۱ تا ۵ نفره پرداخت خواهد کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا