اقتصادی

نرخ ارز، دلار، دینار عراق، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸

خبرهای فوری: صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین کرده

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا امروز افزایش داشت و برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون ۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون ۹۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۷ هزار ۶۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۵۰۵ دلار قیمت خورد.

قیمت این روز‌های دینار عراق در برابر ریال ایران

درسال‌های اخیر ارزش دینار عراق در روز‌های نزدک به اربعین اوج می‌گیرد به نحوی که سال گذشته ارزش دینار عراق تقریبا به ۱۴۰ برابر ارزش ریال رسید. یعنی هر دینار عراق را در باید حدود ۱۴۰ ریال می‌خریدید. اگر به تومان تبدیلش می‌کردیم، هر دینار عراق معادل حدود ۱۴ تومان می‌شد.
به خاطر همین معمولا دینار عراق را در پارت‌های هزار تایی می‌فروشند. یعنی شما پول می‌دهید و یک پارت هزار دیناری می‌خرید. برای پی بردن به قیمت واقعی دینار در بازار آزاد، خودتان باید دست به کار شوید.
مشاهدات ما از بازار آزاد نشان می‌دهد که در ایام اربعین امسال قیمت هر هزار دینار عراقی بین ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار  تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۵۰ تومان کاهش  ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان است. /فرارو و تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا