اقتصادی

رشد ۳۶ درصدی انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی دولت

خبرهای فوری: معاون امور زنان ریاست‌ جمهوری گفت: طبق سیاست دولت، انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی سطح بالا 36 درصد رشد داشته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری،معصومه ابتکار امروز در حاشیه گردهمایی زنان تعاونگر که به مناسبت هفته تعاون در سالن تلاش وزارت کار صورت گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: با دستور آقای روحانی رئیس‌جمهور ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در سال ۹۹ دراختیار خانم‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در دولت با ۳۶ درصد رشد همراه شده است. تعداد زنان معاون وزیر از ۳۱ نفر در سال ۹۶ به ۶۷ نفر در حالحاضر رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه حضور خانم‌ها در دولت رو به افزایش است، گفت: سه اولویت مهم در مورد زنان این است که با توجه به اینکه دختران تحصیل‌کرده ۳ تا ۴ برابر پسران بیکار هستند، اولویت اشتغال برای آنها وجود دارد، همچنین باید تعادل‌بخشی بین نقش اجتماعی و خانوادگی زنان در کنار همسرداری و فرزندآوری مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار همچنین گفت: زنان با امید و نشاط کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند و برای فعالیت زنان در بخش تعاون نیاز به آموزش‌های نوین و تشکیل تعاونی‌های خاص زنان تعاونگر است.

در این دیدار، زنان تعاونگر از سراسر کشور مسائل و مشکلات خود را در حضور ابتکار معاون امور زنان ریاست‌جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند، از جمله مهمترین این مشکلات، بحث تأمین تسهیلات و ضمانت وام‌های زنان تعاونگر، توجه به آموزش زنان تعاونگر و بازاریابی محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی زنان بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا