عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه: به جای افزایش قیمت بنزین، یارانه یک سری مجامع حوزوی و موسسات فرهنگی را حذف کنید که هیچ خاصیتی برای مردم و فرهنگ ندارند.

خبرمهم: جعفرزاده ایمن‌آبادی: الان فقط از لحاظ اسمی جنگ جهانی سوم مطرح نیست اما رسما در جنگ جهانی سوم هستیم و طبق قولی که نتانیاهو برای حمله به ایران داده می‌دانیم که شرایط پزشکیان سخت است و باید درک کنیم اما احساس می‌کنیم توجه‌اش بیشتر به مخالفانش است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: برای تامین بودجه یارانه حامل‌های انرژی که برای عموم مردم است می‌توان یارانه یک سری مجامع حوزوی و موسسات فرهنگی را حذف کرد که هیچ خاصیتی برای مردم و فرهنگ ندارند و به هیچ کجا هم حساب کتاب پس نمی‌دهند!

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: الان بحث یارانه حامل‌های انرژی که برای عموم مردم است مطرح شده درحالیکه یارانه‌هایی به یک سری مجامع پرداخت می‌شود که خیلی واجب نیست. در بودجه اگر نگاه کنید در جدول ۹ و ۱۱ می‌بینید یارانه‌هایی به یک سری مجموعه‌ها و حوزه‌های روحانیت و موسسات مختلفی که هیچ خاصیتی برای مردم ندارند پرداخت می‌شود که باید الان این‌ها حذف شوند. چرا الان فشار را گذاشتند بر روی چیزی که به گردن مردم است؟ به جاهایی یارانه پرداخت می‌شود که هیچ خاصیتی برای مردم ندارد و به اسم فرهنگ تمام می‌شود درحالیکه وضعیت فرهنگی کشور را می‌بینید، خب برای تامین بودجه این نوع یارانه‌ها را حذف کنید! 

وی ادامه داد: بیایید و یارانه آن مجامعی که اصلا و ابدا نباید بودجه بگیرند و نباید از بودجه دولتی استفاده کنند، فقط با گذاشتن یک اسم فرهنگی از بودجه کشور استفاده می‌کنند و به هیچ کجا هم حساب کتاب پس نمی‌دهند و تازه دستگاه‌های نظارتی هم نمی‌توانند بر آن‌ها نظارتی داشته باشند، را حذف کنید تا به مردم فشار نیاید. 

این نماینده پیشین مجلس در‌خصوص نارضایتی بعضی از اصلاح‌طلبان نسبت به بعضی انتصابات دولت پزشکیان گفت: الان دو موضوع وجود دارد اولی درک کردن شرایط ویژه آقای پزشکیان در کشوری است که هسته‌های متعدد موازی قدرت وجود دارد و دومی این است که آقای پزشکیان باید با این‌ها تعامل کند اما توصیه برادرانه من به آقای پزشکیان این است که وفاقش با حامیان بهم نخورد و بیشتر از اینکه حواسش به مخالفانش باشد کمی هم حواسش به حامیانش باشد. الان فکر می‌کنم توجه دکتر پزشکیان از کسانی که به او رای دادند دور شده و یک دلسردی در حامیانش بوجود آمده. الان باید یک فکری برای این موضوع شود چون ما ۴ سال دوم ریاست جمهوری را نیز در پیش داریم که می‌خواهیم آقای پزشکیان همچنان رئیس‌جمهور باشد و قطعا با ادامه این روند ما خیلی ضربه می‌خوریم. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در پایان تاکید کرد: ما شرایط سخت آقای پزشکیان را درک می‌کنیم. الان فقط از لحاظ اسمی جنگ جهانی سوم مطرح نیست اما رسما در جنگ جهانی سوم هستیم. و ماه آبان که انتخابات آمریکا را در پیش داریم و نتانیاهو گفته به قولم عمل می‌کنم و به ایران حمله می‌کنم شرایط سخت آقای پزشکیان است و ما همه این‌ها را درک می‌کنیم ولی خیلی احساس می‌کنیم توجه‌اش به مخالفانش است. ما پایداری‌ها را قبول نداریم چون به هیچ صراطی مستقیم نیستند. 

خروج از نسخه موبایل