اقتصادی

همایون صالحی: آیا مصرف بنزین در خودروهای تولیدی با استاندارد جهانی مطابقت دارد؟

خبرمهم: رئیس هیئت مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران کل کشور: این نگاه که یک لیتر بنزین از نیم لیتر آب هم ارزان‌تر است، بیشتر عوام گرایانه بوده و الان هم مسئولین مختلف گاها نگاهایی متناقض و اظهار نظرهای مغایر دارند

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران کل کشور: بنا به بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس حدود ۶۰ درصد ناوگان حمل و نقل سنگین کشور فشل و باید جایگزین گردد، آیا مصوبه اسقاط خودروها انجام گردید؟ آیا دولت‌های مختلف به وعده‌های خود در این موضوع عمل کردند؟ مسئولین مختلف گاها نگاه‌هایی متناقض و اظهار نظرهای مغایر دارند./ باید در کنار تعیین نرخ بنزین قیمت واقعی خودرو، حمل نقل عمومی مناسب، اسقاط خودروهای فرسوده، مصرف بنزین مطابق با استانداردهای جهانی، میزان درآمد مردم، حقوق و دستمزد مناسب، بهره‌مندی از عدالت یارانه‌ای و سایر موارد مورد مداقه قرار بگیرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، همایون صالحی، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران کل کشور به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در‌حال حاضر گران است یا ارزان، گفت: تعیین قیمت بنزین مستلزم یک بحث بسیار دقیق کارشناسی است و من به عنوان عضو کوچکی در حوزه سوخت که مباهات خدمت‌گذاری به مردم و جایگاه داران را داشته‌ام عرض می‌کنم نرخ بنزین را نمی‌توان مجرد از سایر موضوعات بررسی کرد، آیا قیمت خودروها در ایران عزیز واقعی و درست است؟ آیا قیمت حقیقی پراید ۳۰۰ میلیون تومان است؟ آیا مصرف بنزین در خودروها تولیدی با استاندارد جهانی مطابقت دارد؟ یا اینکه بیش از دوبرابر می‌باشد آیا حمل و نقل عمومی ما به مانند سایر کشورهاست؟ آیا سهم هزینه انرژی ما در سبد هزینه‌ها به نسبت سبد درآمد به سان دیگر کشورهاست؟ که همواره مورد قیاس قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران کل کشور در پایان گفت: بنا به بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس حدود ۶۰ درصد ناوگان حمل و نقل سنگین کشور فشل و کهنه بوده و باید جایگزین گردد، آیا مصوبه اسقاط خودروها انجام گردید؟ آیا دولت‌های مختلف به وعده‌های خود در این موضوع عمل کردند؟ و ده‌ها پرسش دیگر که نتیجه آن افزایش مشکلات و گرفتاری‌های بیشتر برای هم میهنان بوده و هست. همواره گفته می‌شود یک لیتر بنزین از نیم لیتر آب هم ارزان‌تر است که این نگاه بیشتر عوام گرایانه بوده و الان هم مسئولین مختلف گاها نگاهایی متناقض و اظهار نظرهای مغایر دارند لذا می‌طلبد برای یک بار هم شده این موضوع بسیار بسیار با اهمیت که از گذشته تا به امروز نگرانی‌های فراوان و مرارت و رنج با خود داشته را با ارزیابی همه جانبه و بررسی‌های واقعی و علمی و دقیق مورد کنکاش قرار گیرد و در کنار تعیین نرخ بنزین قیمت واقعی خودرو، حمل نقل عمومی مناسب، اسقاط خودروهای فرسوده، مصرف بنزین مطابق با استانداردهای جهانی، میزان درآمد مردم، حقوق و دستمزد مناسب، بهره‌مندی از عدالت یارانه‌ای و سایر موارد مورد مداقه قرار بگیرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا