اقتصادیسیاسی

دم خروس قرارداد خوشگوار و کوکاکولا بیرون زد/ تامین مالی تل‌آویو از شرکت‌های ایرانی؟

خبرمهم: اخیرا نامه‌ای در رابطه با ممنوعیت صادرات محصولات خوشگوار توسط گمرک ایران منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت ایرانی با کوکاکولا قرارداد دارد.

علیرضا بابایی: موضوع ارتباط شرکت «خوشگوار» ایران که تولیدکننده نوشابه کوکاکولا در کشورمان است با شرکت کوکاکولای آمریکا طی چند ماه اخیر به یکی از سوژه‌های مهم رسانه‌های کشور تبدیل شده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، پیشتر مسؤولان این شرکت اعلام کرده بودند که هیچ گونه ارتباطی با شرکت مادر وجود ندارد و تا‌کنون وجهی بابت استفاده از این برند به شرکت اصلی پرداخت نشده است.

موضوعی که باعث ابهام بیشتر بر سر این ماجرا شده این است که اگر ارتباطی با شرکت اصلی کوکاکولا وجود ندارد چرا در برخی موارد دستورات این شرکت در حال اجرا است و گمانه زنی‌هایی وجود دارد که بخشی از سود فروش محصولات در ایران به شرکت اصلی پرداخت می‌شود.

با اوج گیری حملات و جنایات رژیم صهیونیستی بسیاری از کشور‌ها اسلامی فهرستی از برند‌های تجاری مشهور را تهیه کردند که آشکارا حمایت خود را از رژیم اشغالگر اعلام کرده یا با شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی ارتباط دارند.

حال با گذشت چندین ماه از اقدام کشور‌های اسلامی پیرو تحریم برخی کالا‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ارتباط گمرک جمهور اسلامی ایران طی یک بخشنامه‌ای موضوع جلوگیری از صادرات انواع نوشابه‌های تولیدی شرکت خوشگوار (تحت لیسانس کمپانی کوکاکولا) که شامل انواع برند‌های کوکاکولا، کوکاکولا زیرو، فانتا، اسپرایت و کانادا می‌شود را ممنوع کرد.

نکته مهم ماجرا اینجاست که دلیل این ممنوعیت در نامه گمرک قرارداد شرکت خوشگوار با کمپانی کوکاکولا قید شده است. این یعنی شرکت ایرانی با شرکت مادر که آمریکایی است و تامین کننده هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید در ارتباط است و حتی قراردادی بین این دو ثبت شده است.

این بخشنامه توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ ۳۰/۰۳/۱۴۰۳ ابلاغ شده است.

قراراداد-خوشگوار-با-کوکاکولا
قراراداد-خوشگوار-با-کوکاکولا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا