اقتصادی

درودیان، اقتصاددان: بحث‌های اقتصادی مناظره که نامزدها هم متوجه آن نمی‌شوند، برای مردم معنی ندارد!

خبرمهم: درودیان، اقتصاددان: باید گفت‌وگو بین کارشناسانِ نامزدها در موضوعات اقتصادی، فرهنگی و… شکل بگیرد. نمی‌توان از سیاستمدار انتظار ورود در موضوعات تخصصی را داشت.

درودیان، اقتصاددان: در اولین مناظره کاندیداها هیچ چیز خاصی از خودشان نشان ندادند. /نمی‌توان از سیاستمدار انتظار ورود در موضوعات تخصصی را داشت. /به عنوان یک کشور در حال توسعه که در زمینه‌های مختلف نیازمند دانش و فناوری هستیم و عقب ماندگی داریم، نیازمند تعاملات مشترک و همکاری با دنیای بیرون هستیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، حسین درودیان، اقتصاددان در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص روند مناظره و اظهارات نامزدها گفت: مناظره دیشب خیلی دارای تیزی خاصی نبود که بخواهد یک نفر را خیلی بالا یا پایین بیاورد. مشکل این مدل مناظره این است که یک سری سوالات تخصصی با تعداد زیاد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرسیده می‌شود که اصلا متخصص مسائل اقتصادی نیستند و صرفا یک عده سیاستمدار هستند که سر از کارشناسی اقتصاد در نمی‌آورند حتی اگر با یک سری اقتصاددان هم جلسه بگذارند باز هم مشخص است که کارشان این نیست. لذا از پاسخ‌هایشان مشخص می‌شود یک آدم نابلد در‌حال پاسخ به سوالات است و بعضا حتی باعث بوجود آمدن یک سری اشتباهات فاحش نیز در آن می‌شود. 

وی اضافه کرد: به لحاظ محتوایی ما می‌توانیم بگوییم در مناظره دیشب هیچ کدام از کاندیداها هیچ چیز خاصی از خودشان نشان ندادند و فقط  چند اشتباه فاحش و واضح داشتند. به نظر می‌آید ما در بررسی افراد در چنین جلساتی به محتوا و پاسخ فنی که شخص می‌دهد نباید نگاه کرد. یعنی مثل جلسه امتحان نباید به این جلسات نگاه کرد، باید ببینیم بین این افراد کدام یک از ظرفیت و قابلیت بالاتری برخوردارند. چون نمی‌توان از سیاستمدار انتظار ورود در موضوعات تخصصی را داشت. و باید مقداری از سطح سوال و جواب‌ها بالاتر بیاییم. 

درودیان در‌پاسخ به این سوال که آیا این نوع مناظره‌ها باعث افزایش مشارکت خواهد شد یا خیر، گفت: خیر، من این نوع چیدمان کاندیدها، مناظره و نوع بحث‌های تخصصی که افراد از آن سر‌ در نمی‌آورند و سعی می‌کنند حرف‌های بی‌ربط بزنند را در افزایش مشارکت مردم وحل مشکلات موثر نمی‌دانم. این‌ها برای مردم معنی ندارد. اگر می‌خواهند این بحث‌ها نتیجه داشته باشد باید گفت‌وگو بین کارشناسانِ نامزدها در موضوعات اقتصادی، فرهنگی و… شکل بگیرد. خود نامزدها نهایتا می‌توانند در موضوعاتی از جنس سیاست داخلی و خارجی با یکدیگر گفت‌وگو کنند. 

حسین درودیان، اقتصاددان در پایان نسبت به مهم‌ترین معضل اقتصادی کشور و راه حل آن تاکید کرد: مهم‌ترین معضل اقتصادی امروز ما نوع ربط، پیوند و نسبت ما با دنیای بیرون است که برای اقتصادمان بازدارنده است چون اقتصاد ما مبتنی بر منابع طبیعی است. و راه حل هم این است که یک سری کالاهای که منابع طبیعی محور هستند را صادر و یک سری را وارد کنند تا اتصال و ارتباط خیلی بالایی با دنیای بیرون پیدا کنید. ضمن اینکه به عنوان یک کشور در حال توسعه که در زمینه‌های مختلف نیازمند دانش و فناوری هستیم و عقب ماندگی داریم، نیازمند تعاملات مشترک و همکاری با دنیای بیرون هستیم. چون دارای یک اقتصاد برون‌زا هستید که تحولات بیرونی مثل تحریم خیلی روی آن تاثیر می‌گذارد. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا