اقتصادیتهرانمازندران

چرا شمال محبوب‌ترین مقصد تهرانی‌ها برای سفر کردن است؟

خبرمهم: با وجود محبوبیت شمال، بهتر است تلاش شود که از تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری در دیگر نقاط ایران نیز غافل نشد.

ایران، سرزمینی پهناور با جاذبه‌های گردشگری متنوع است. از کویر سوزان شهداد تا قله‌های برفی دماوند، از جنگل‌های انبوه شمال تا سواحل نیلگون خلیج فارس، هر گوشه‌ای از این خاک پهناور، زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. با این وجود، در میان این تنوع بی‌نظیر، شمال کشور همواره مقصدی محبوب برای سفر ایرانیان به خصوص تهرانی‌ها بوده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، صابره خلیلی در یادداشتی برای گروه رسانه‌ای خبر‌های فوری مهم نوشت: چرا شمال؟ به طور کلی دلایل متعددی برای محبوبیت شمال در بین گردشگران تهرانی وجود دارد از جمله دسترسی آسان به شمال کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود جاذبه‌های متعدد و مهمان نوازی و آداب و رسوم زیبای مردم شمال کشور، وجود امکانات رفاهی متنوع و ارزان قیمت‌تر بودن سفر به شمال در مقایسه با سایر مناطق.

اما با وجود تمام این موارد، بهتر است تلاش شود که از تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری در دیگر نقاط ایران نیز غافل نشد. در حالی که شمال به دلیل دسترسی آسان و تنوع آب و هوایی، به طور طبیعی در صدر فهرست سفر بسیاری از ایرانیان و به خصوص تهرانی‌ها قرار می‌گیرد، اما نقاط دیگری در ایران نیز وجود دارند که پتانسیل تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای گردشگری را دارند، اما:

چرا به دیگر نقاط سفر نمی‌کنیم؟

دلایل متعددی برای عدم توجه کافی به سایر جاذبه‌های گردشگری ایران وجود دارد، مانند عدم معرفی کافی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ایران، کمبود زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری، تمرکز بسیاری از محصولات فرهنگی و آژانس‌های مسافرتی بر شمال کشور و گران‌تر بودن سفر به سایر نقاط ایران. 

اما با این حال با توجه به تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری در ایران، ضروری است که برای معرفی و توسعه سایر نقاط دیدنی کشور تلاش شود؛ این امر نه تنها می‌تواند به رونق اقتصادی مناطق مختلف کشور منجر شود، بلکه می‌تواند به حفظ و احیای فرهنگ و تاریخ غنی ایران نیز کمک کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا