اقتصادی

زمان پایان اقساط وام کرونایی مشخص شد

خبرمهم: دیشب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز و قسط وام یک میلیون تومانی کرونا (۳۵ هزار تومان) از آن کم شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مرحله اول واریز وام کرونا تیر ۹۹ انجام شد و تا الآن مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط  ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است؛ یعنی وام کرونای مرحله اول دی ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب مردم واریز می‌شد؛ اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود.

با توجه به مبالغ واریز شده و باقی ماندن ۱۸ قسط از وام یک میلیون تومانی کرونا، تا دی ۱۴۰۲  مبلغ ۳۵ هزار تومان از حساب مشمولان کسر خواهد شد.

این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا دولت دوازدهم برای کمک به معیشت مردم اقدام به اعطای وام یک میلیون تومانی به هر سرپرست خانوار کرد. این تسهیلات به پشتوانه حساب یارانه و کسر از مبلغ واریزی آن به مردم اعطا شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا