اقتصادی

فرار مالیاتی در پزشکان؟!

خبرمهم: علیرغم ابلاغ دولت مبنی بر لزوم استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی همچنان پرداخت ویزیت در برخی مطب‌ها تنها به صورت نقدی انجام می‌شود.

این روز‌ها بیشتر معاملات و پرداخت هزینه روزمره افراد از طریق کارت‌های الکترونیکی و عابر بانک انجام می‌شود، استفاده از کارت‌های بانکی به اندازه‌ای است که حتی دستفروشان و وانت‌های فروش میوه هم برای رفاه مردم، مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،با وجود آنکه در قانون، پرداخت مالیات به پزشکان تکلیف شده، اما متأسفانه برخی از آن‌ها با عدم ارائه دستگاه کارتخوان ضمن فرار مالیاتی، بیماران را به مشقت و سختی می‌اندازند که مردم از این موضوع گله مندند.

متاسفانه به تازگی در برخی مطب‌های پزشکی به ویژه پزشکان متخصص، از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌شود و از بیمار تقاضای پول نقد می‌شود. بیماران هم مجبورند برای یافتن دستگاه عابر بانک به بیرون از مطب بروند، درحالی که برخی بیماران در وضعیت جسمانی خوبی نیستند و قادر به رفتن به دنبال دستگاه عابر بانک و گرفتن پول نقد نیستند.

شهروندان اگر در جایی مشاهده کردند که پزشکی به جای استفاده از کارتخوان تقاضای دریافت وجه نقد کرد، مراتب را به شماره ۱۵۲۶ اطلاع دهند.

بی شک ملزم شدن پزشکان به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا همان دستگاه پوز (کارت‌خوان) در مطب از یک‌سو باعث سهولت پرداخت هزینه‌های درمانی و از سوی دیگر، موجب ایجاد شفافیت در درآمد پزشکان و اخذ مالیات متناسب با درآمد و عدالت مالیاتی می‌شود

قطعاً تنها راه باز شدن این کلاف پیچیده رفع خلأ‌های قانونی و اقدام عاجل مدیران مالیاتی و دستگاه‌های ذی‌ربط است./باشگاه خبرنگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا