اقتصادی

شوک جدید بازار سکه

خبرمهم: در شرایطی که بازار اونس جهانی تعطیل است اما باتوجه به افزایش قیمت آن در آخرین معاملات، قیمت انواع سکه افزایش پیدا کرده اما در حالی است که نرخ سکه گرمی تغییری نداشته است.

در شرایطی که بازار اونس جهانی تعطیل است اما باتوجه به افزایش قیمت آن در آخرین معاملات، قیمت انواع سکه افزایش پیدا کرده اما در حالی است که نرخ سکه گرمی تغییری نداشته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  درحالی که بازار اونس جهانی تعطیل است و در آخرین لحظات معاملاتی با افزایش قیمت، معادل ١٨۴۶ دلار و ۶٧ سنت ثبت شده است‌، بازار طلا و سکه تحت تاثیر شرایط موجود، افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند؛ به‌طوریکه که قیمت سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب، ۱۹۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته باقی مانده است.

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه با قیمت  ١۴ میلیون  و ۴۵۴ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت ١۴ میلیون و ۳۱۹ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ١۴٠ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز معاملاتی گذشته معادل ٧ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان داشته است.

ربع سکه نیز ۴ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ۹۰۲ تومان، افزایش قیمتی در حدود ۵٠ هزار تومان داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ٨۵٢ هزارتومان و بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته ثبت شده است.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ٢۴۴ هزارتومان، نیم سکه،  یک میلیون و ۴٠٣ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۶۵۴ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ٢٢٧ هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با نوسانات اخیر بازار طلا و سکه طی گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد گفت: در بازار طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت اونس جهانی و نوسانات افزایشی در بازار ارز افزایش قیمت انواع سکه را شاهد بودیم. به‌طوری‌که سکه طرح قدیم وارد کانال ١۴ میلیون تومان شد و حباب سکه نیز افزایش یافت.

وی در ادامه درباره پیش بینی قیمت‌ها عنوان کرد: از آنجایی که نرخ فعلی طلا و سکه از متغیرهای زیادی از جمله اونس جهانی که وابسته به توافقات روسیه و اوکراین تاثیر می‌پذیرد، قیمت آن قابل پیش بینی نیست./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا