اقتصادی

ازبین رفتن فقر مطلق با یارانه ها

خبرمهم: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هدف از اجرای این طرح ریشه‌کنی فقر مطلق است ضمن اینکه مانع ویژه‌خواری و عاملی برای رفع شکاف طبقاتی خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هدف از اجرای این طرح ریشه‌کنی فقر مطلق است ضمن اینکه مانع ویژه‌خواری و عاملی برای رفع شکاف طبقاتی خواهد بود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مجتبی شجاعی  در تشریح جزئیات طرح اقتصادی دولت گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به عنوان یک ضرورت و الزام قانونی در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده و اقدامی شجاعانه و عادلانه برای اصلاح شاخص‌های اقتصادی کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای این طرح ریشه‌کنی فقر مطلق است ضمن اینکه مانع ویژه‌خواری و عاملی برای رفع شکاف طبقاتی خواهد بود. این طرح به اقتصاد کشور جان می‌دهد و با ایجاد رقابت اقتصادی، باعث رونق تولید خواهد شد.

او گفت: اقدامات رسانه‌ای اخیر دشمن دنبال وارونه جلوه دادن خدمات نظام است بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند نیازمند تبیین طرح برای افکار عمومی هستیم و در این راستا رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، علما و روحانیون نقش موثری دارند.

شجاعی گفت: بخشی از ادراک سازی به دست مسئولین استان و بخش زیادی هم به دست رسانه‌هاست که به مثابه نورافکن، مسیر را روشن و مردم را آگاه می‌کنند. دشمن و ضد انقلاب دست به دست هم داده‌اند تا این طرح اجرا نشود، رسانه‌های بیگانه به دنبال تبلیغ منفی برای شکست این طرح موثر اقتصادی هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تجربه همکاری مردم با دولت طی هشت ماه گذشته نشان داد؛ طرح‌های مهم و ملی مثل واکسیناسیون عمومی و نهضت آزادسازی سواحل با موفقیت انجام شد و مردم انقلابی ما با همراهی و اعتمادی که به دولت دارند، کمک می‌کنند تا طرح اصلاح اقتصادی نیز به نتیجه برسد.

او گفت: غالب کارشناسان اقتصادی کشور در اینکه نظام سابق تخصیص یارانه‌های ارزی ناکارآمد بوده، اتفاق نظر دارند و این اقدام را عاملی برای جلوگیری از تبعیض و رانت می‌دانند.

شجاعی گفت: اقتضای عدالت؛ ضرورت اجرای این طرح است، رئیس‌جمهور در خط مقدم این طرح هستند و آبروی خودشان را برای اجرای این طرح گذاشته است مسئولان استانی و به ویژه شخص استاندار سیستان و بلوچستان نیز از زمان اجرای طرح پای کار هستند و با برگزاری جلسات مختلف تلاش می‌کنند با کیفیت اجرا شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اجرای این طرح یک اقدام عملی است؛ در دنیا بحران استراتژیک کالا‌های اساسی داریم دولت پای کار است تا با این اقدام و اقدامات مشابه و فرآیند‌هایی که اجرا می‌کند، وضعیت مناسب معیشتی را برای مردم فراهم کند.

او گفت:برخی از یارانه‌بگیران ما کشور‌های منطقه بودند به نحوی که برخی کالا‌ها از جمله روغن که مشمول یارانه بود، در آن سوی مرز به دلیل اختلاف قیمت به بهای اندک توزیع می‌شد که بر اساس بازدید‌های میدانی به عمل آمده، بعد از اجرای این طرح، قاچاق این کالا به شدت کاهش پیدا کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا