اقتصادی

میوه های قاچاق در بازار چند؟

خبرمهم: به رغم انکار مسئولان درباره ورود حجم بالایی از میوه‌های قاچاق به کشور، این میوه‌ها به وفور و با قیمت های نجومی در بازار عرضه می‌شود و شهری نیست که نتوان در میوه فروشی های لاکچری آن یا سایت های عرضه میوه به این نوع از میوه ها دسترسی پیدا کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، سپیده قاسمی؛ سال هاست کشور درگیر ورود میو‌ه های قاچاق است. بر اساس کتاب مقررات واردات و صادرات، هیچ‌ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند اما، کافی است در شهر خود به میوه فروشی های لاکچری سربزنید تا علاوه بر این میوه ها، میوه های خارجی دیگری را ببنید که با اشکال و رنگ های متفاوت و جذاب در قفسه ها چیده شده اند.

همچنین سایت‌های فروش آنلاین میوه زیادی وجود دارد که، میوه های قاچاق را آزادانه و با قیمت های نجومی و دلخواه عرضه می‌کنند و اکثر آن ها ارسال رایگان دارند.

به عبارت دیگر، دسترسی به خرید میوه های قاچاق بسیار آسان است و معمولا به هر میزان که نیاز داشته باشید در اختیار است.

مشتریان میوه های قاچاق هم کم نیستند، گواه آن نیز تازگی این میوه ها در فروشگاه های عرضه کننده است که نشان می‌دهد میوه ها در قفسه ها نمی مانند و خریدار دارد.

بحث درباره مقصران و مسئولان قاچاق میوه زیاد است، در حالی که عده‌ای معتقدند میوه‌های قاچاق از مجاری رسمی عبور می‌کند، مسئولان گمرک ایران همواره این موضوع را رد کرده و از باند مافیای قاچاق میوه به ایران سخن می گویند و اظهار می کنند که، گمرک ایران توانسته قاچاق هزار تن میوه را کشف کند و البته باند مافیای قاچاق میوه نیز بیکار ننشسته و با انتقال بخشی از میوه های قاچاق از مرزها به کمک اتوبوس و کامیون می توانند مقداری از میوه های قاچاق را وارد بازار کنند. به گفته مسئولان گمرک؛ این اقدام به دلیل وجود برخی رویه های فرعی مبادلات تجاری که بعضا این رویه ها در هیج جای جهان شناخته شده نیست، صورت می‌گیرد.

بیشتر میوه های قاچاق عرضه شده در بازار شامل، استارفروت ۱ عدد با قیمت ۱۵۰ هزار تومان، بلوبری بسته ۱۴۰ گرمی با قیمت ۱۷۸ هزار تومان، پاپایا ۱ عدد در وزن های مختلف از ۱۷۰ هزار تومان تا ۲۴۹ هزار تومان، پشن فروت بسته ۳ عددی با قیمت۲۸۰ هزار تومان، رامبوتان بسته ۲۰۰ گرمی با قیمت ۳۵۰ هزار تومان، کیوانو یک عدد در وزن های مختلف با قیمت ۳۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان، لونگان در بسته ۱۲ عددی با قیمت ۱۶۵ هزار تومان، منگوستین با وزن ۳۵۰ گرم از ۳۵۰ هزار تومان تا ۳۹۰ هزار تومان، اژدها (دراگون فروت) با قیمت هر عدد ۱۶۵ هزار تومان، فیسالیس ۲۵۰ گرم با قیمت ۵۸ هزار تومان و آواکادو هر عدد اندازه ریز ۵۷ هزار تومان و اندازه درشت تر تا بیش از ۷۰ هزارتومان هستند.

ورود این میوه ها به کشور به دلیل احتمال انتقال و انتشار انواع بیماری و آفت های غیر بومی ممنوع شده است. بیماری و آفاتی که به دلیل غیربومی بودن گیاهان کشور در برابر آن ناامین هستند و می توانند منجر به نابودی مزارع و باغات شوند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا