اقتصادی

روغن ارزان می شود؟

خبرمهم: معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واردات ۲۰۰ هزار تن روغن خام به کشور برای تامین نیاز کشور خبر داد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واردات ۲۰۰ هزار تن روغن خام به کشور برای تامین نیاز کشور خبر داد.به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، با واردات ۲۰۰ هزار تن روغن خام به کشور امیدی به ارزانی این کالا است؟

عباس عسکرزاده گفت: حدود همین مقدار روغن خام هم به کارخانه های روغن داده شده تا تولید را انجام دهند.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه این هفته نیز برای رفع نیاز مصرف کنندگان بیش از شش هزار تن روغن توزیع شد.

عسکرزاده افزود: تنظیم بازار روغن و گندم و آرد در شرایط کنونی تورم جهانی و مساله مربوط به خشکسالی و جنگ روسیه و اوکراین، نیاز به عزم ملی، انضباط اجتماعی و مراقبت دارد تا خانه ها به انبار این محصولات تبدیل نشود.

وی با بیان این که بر اساس سیاست جدید دولت سیزدهم، یارانه‌ها دیگر به ابتدای خط رسیده و به بازرگانان و دلالان داده نمی‌شود، گفت: برای جلوگیری از قاچاق محصولات استراتژیک مانند گندم و آرد، یارانه به خود مردم پرداخت می‌شود.

عسکرزاده تاکید کرد که با پرداخت یارانه مستقیم به مردم، قدرت خرید آنان افزایش پیدا می‌کند.

وی در همین حال گفت: با اجرای سیاست اصلاح قیمت و تغییر در نظام توزیع یارانه‌ها توسط دولت، تولیدکنندگان آرد و روغن نیز باید بهره‌وری خود را افزایش دهند و محصولاتی با کمیت و کیفیت بیشتر تولید کنند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره کمبود مقطعی روغن در کشور اذعان داشت: بخشی از کمبود روغن به روند توزیع این محصول از کارخانه های روغن به سیستم‌های توزیع به مصرف‌کنندگان برمی‌گردد که دچار اختلال و انحراف شد./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا