اقتصادی

انتشار لیست بدهکاران بزرگ بانکی در راستای عدالت و شفافیت بود

خبرمهم: خاندوزی گفت با انتشار نام ابربدهکاران در بانک‌های کشور، فعالیت آن‌ها محدود و زمینه برای دسترسی سایر فعالین اقتصادی و مردم به اعتبارات ایجاد می‌شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، گفتنی است، بانک‌ها در حال انتشار لیست اسامی ابربدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان خود هستند و طبق اعلام بانک مرکزی اسامی تمامی ابربدهکاران بانکی تا هفته آینده منتشر خواهد شد.

نخستین بار موضوع افشای لیست اسامی ابر بدهکاران بانکی را سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی ۲۳ آبان ۱۴۰۰ مطرح کرد. او در توئیتی از بانک مرکزی در خواست کرد تا بانک ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست اسامی ابر بدهکاران بانکی خود را منتشر کنند.

بر این اساس از ۲۱ فروردین تاکنون بسیاری از بانک ها از جمله ملی، مسکن، کشاورزی، پست بانک، صادرات ایران، تجارت، سپه، رفاه کارگران و صنعت و معدن لیست اسامی ابر بدهکاران خود را به منظورایجاد شفافیت در نظام بانکی، روی سایت های خود منتشر کرده اند.

آقای خاندوزی وزیر اقتصاد می گوید: اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی به غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و توسعه تعاون اعلام شده است.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری مکلف شدند تا برای اطلاع عموم مشخصات تسهیلات گیرنده، توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات، میزان پرداخت، مانده بدهی، نرخ سود و نوع تضمین را اعلام کنند. اما بانک هایی که لیست های خود را منتشر کرده اند هیچ یک از شرایط اعلام شده وزیر اقتصاد را رعایت نکرده اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا